@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 12 - We Can't Stay Here

''Åh, kolla svanarna!'' Utbrast jag. Justin följde min blick och han lös upp när han såg på dem. Vi hade precis käkat på McDonalds och nu satt vi bara vid parken och tog det lugnt innan vi skulle fortsätta åka i två timmar.
''Kom'' log Justin och drog med mig bort till svanarna. Jag pressade ihop ögonen. Justin skrattade, ''kom igen, dom är inte farliga'' sa han och drog upp sin iPhone ur fickan. Han började fotografera dem, vilket kanske inte var särskilt smart. Svanarna kom en efter en emot oss.
''Shit'' muttrade Justin och tappade sin iPhone i leran. Jag brast ut i skratt, men när jag såg hur nära svanarna var fick jag panik. Justin stod kvar som förstelnad, så jag antog att jag fick spela hjälten i det hela. Jag tog snabbt upp hans iPhone, räckte honom den och drog med honom bort ifrån svanarna. Han andades tungt när vi satte oss ned på parkbänken, ''det var nära ögat'' sa han och pustade ut.
Jag nickade. ''Yes'', mumlade jag.
''Du är en hjälte'' sa han och skrattade till. Jag log, ''visst är jag?''
Han flinade och kollade ned på sin iPhone som han höll i handen. Den var väl rent ut sagt.. Skitig. Nej fel ord, förstörd.
''Fan'' sa han och började tvätta av den på sin tröja. Jag brast ut i skratt igen, ''du är galen'' log jag. Justin nickade och kollade djupt in i mina ögon, ''på ett bra sätt hoppas jag'' sa han och log.
Jag nickade, ''självklart.''
''Ungar, kom nu vi ska åka!'' Ropade mamma bakom oss. Jag blinkade och reste mig upp ifrån bänken. Justin sträckte ut sin hand så jag drog upp honom ifrån bänken.
''Let's go'' mumlade jag.
''Två timmar till i en bil'' muttrade Justin. Jag skrattade till, ''det klarar vi.''

*

''I just need somebody to love..''
Justins röst ekade i radion. Både jag och han började sjunga med och vi skrattade som galningar när jag sjöng fel text.
''Du sjunger jättebra'' berömde Justin när låten var slut och Lady Gagas låt Alejandro började spelas istället. ''Du borde satsa på din sångkarriär'' fortsatte han.
Jag brast ut i skratt och skakade på huvudet, ''nej tack'' sa jag och log. ''Jag kan inte sjunga.''
Justin spärrade upp sina ögon. ''Skämtar du med mig eller?'' Frågade han. Jag log generat och skakade på huvudet, ''nej.''
''Vi är framme!'' Utbrast Pattie. Jag vände blicken mot fönstret och kollade ut på spökhuset utanför, ''ni.. Skämtar va?'' Fick jag fram. Jag vände mig om och Justin såg lika förvånad ut som mig.
''Jag... Jag förstår att det var billigt'' stammade mamma fram. Jag svalde hårt.
''Kör hem mig'' pep jag. Justin nickade instämmande.
''Huset kanske inte ser sådär.. Jätte hemtrevligt ut, men det är bara ett hus så jag tycker vi ger det ett försök'' sa Pattie och log.
Jag skakade på huvudet. ''Aldrig i livet!'' Utbrast Justin. Jag höll med honom till hundra procent, här kan vi ju knappast stanna i en hel vecka.
''Snälla kan vi inte åka hem?'' Viskade jag. Mamma skakade på huvudet, ''jag håller med Pattie. Vi stannar över natten iallafall och ser hur det är'' sa hon och log. Jag kollade på Justin med skräckslagna ögon, och han mötte min blick med lika skräckslagna ögon.
''Hjälp'' mimade jag.

Comments
POSTAT AV: Jenny

Grymt bra! Du är sjukt duktig på att skriva! :) <3

POSTAT: 2011-10-17 / KLOCKAN: 22:34:57 /



POSTAT AV: Johanna

yeah!

POSTAT: 2011-10-17 / KLOCKAN: 22:48:44 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Felizia

Fett bra! :D

POSTAT: 2011-10-17 / KLOCKAN: 23:04:55 / URL: http://onlyfellie.blogg.se/



POSTAT AV: Nathalie

Hihi bra :)

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 15:29:05 /



POSTAT AV: Nathaliee

Vill ha mer !!

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 15:29:47 / URL: http://nfdjur.blogg.se/



POSTAT AV: Becca♥

Gud vad bra!! längtar redan tills nästa!! :P

undra vad som kan hända i huset? XD jag har redan mina små fantasier...

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 17:20:58 / URL: http://beccaochlollo.blogg.se/



POSTAT AV: Calla.

Det här kommer bli kul...! ;D

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 17:59:21 / URL: http://callas.blogg.se/



POSTAT AV: Josefin

åhhh, shot vad grymt skrivet! :) <3 haha, det borde börja spöka i huset och då blir typ Justin o hon rädda! ;) <3

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 19:21:46 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback