@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 13 - A Black Cat

Vi gick tysta in i huset och det såg rent ut sagt förjävligt ut. Golven var inte särskilt hållbara, och det såg ut som att hela huset skulle rasa samman närsomhelst. ''Ärligt talat,'' sa Justin och suckade tungt, ''vi kan inte stanna här!''
Jag nickade instämmande. ''Snälla kan vi inte bara åka hem igen?'' Mumlade jag.
Både mamma och Pattie skakade på huvudet, ''vi ger det en chans'' sa Pattie och mamma nickade för att instämma.
''Här sover ni'' sa mamma och slog upp en dörr. Jag kikade in och spärrade upp ögonen när jag såg rummet. Trägolvet var trasigt, flera plankor hade ramlat ner och om någon utav oss skulle gå i sömnen så skulle vi också ramla ner. Det fanns två träsängar och en liten brasa. Det var allt. Inte ens en liten tv.
''Jag trodde vi kom hit för att ha kul'' muttrade Justin.
''Var inte så negativa!'' Sa Pattie. ''Vi kommer ha kul!''
Jag suckade tungt och ställde min väska bredvid den ena sängen. ''Jag sover här, om det är okej?'' Sa jag och kollade trött på Justin. Han nickade, ''visst.''
Han satte sig ned på sin säng och det brakade till. Jag brast ut i skratt och Justin började också skratta.
''Gud vad kul vi ska ha här'' sa Justin ironiskt. Jag nickade, ''jättekul.''

*

Klockan slog halv två och jag hade fortfarande inte somnat fast jag var hur trött som helst. Det var någonting som hindrade mig ifrån att somna, men jag vet inte vad. Kanske var det huset?
Jag reste mig upp ur sängen och gick ner för den lilla trappan och in till köket. Jag öppnade kylskåpet och tog ut bunken med saft jag tagit med mig hemifrån. Jag skruvade upp locket och drack direkt ifrån flaskan.
''Kan du inte heller sova?''
Jag flämtade till av Justins röst och jag var riktigt nära på att smälla till honom med saftbunken.
''Förlåt!'' Utbrast han och började gapskratta. Jag tog handen för hjärtat och försökte lugna ner mig.
''Din lilla...'' Fick jag fram. Justin fortsatte skratta och tog saftbunken ifrån mig. ''Jag är så törstig'' sa han och drack direkt ur den. Jag flinade, ''hoppas du inte har bacillskräck Biebs'' sa jag. Han spottade ut saften över golvet. Jag stirrade förvånat på honom och han brast ut i skratt igen, ''skoja bara'' sa han och drack en klunk till. Jag skrattade och skakade på huvudet för mig själv.
''Du är galen'' sa jag och log. Han log brett, ''jag vet.''
Helt plötsligt knakade det till i trappan och mitt hjärta slog ett extraslag. Jag tog handen för munnen för att inte skrika. Mamma och Pattie sov ju här på nedervåningen, och det var bara jag och Justin som befann oss där uppe? Inte just då, men ingen annan var där!
''Vad var det där?'' Viskade Justin och kollade förskräckt på mig. Jag ryckte på axlarna, ''ingen aning'' sa jag med stora ögon.
''En katt!'' Utbrast Justin och pekade. Jag kollade neråt och fick syn på en stor svart katt som satt inne i köket nu. Jag spärrade upp ögonen, ''det måste ha varit den'' fortsatte han.
''Men hur i..'' Började jag.
Han skakade på huvudet. ''Jag har verkligen ingen aning Rose'' sa han och kollade på mig med öppen mun.

Comments
POSTAT AV: Josefin

Omb, omb, omb! Så pip bra skrivet! Du är så j*vla bra på att skriva. IHHHHHHHH BLIR JU HELT GALEN, HAHA! Nejmen grymt kapitel, vill ha ett till idag men du har ju faktiskt lagt in 2 mem du ska veta att det inte gör nått om vi får ett till !(a) hihi<3

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 21:26:54 /



POSTAT AV: Becca♥

Gud vad bra skrivet!!

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 21:40:10 / URL: http://beccaochlollo.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Såå j**vla bra skrivet ;)

<3

Mycket kärlek till novellen <3 :D

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 22:08:12 /



POSTAT AV: Jenny

Sjukt bra! Du skriver verkligen as grymt! :) <3

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 22:26:51 /



POSTAT AV: emma

WIHOOO!

POSTAT: 2011-10-18 / KLOCKAN: 23:09:48 /



POSTAT AV: Nathaliee

Grymmaste på länge vill ha mer <3

POSTAT: 2011-10-19 / KLOCKAN: 14:56:58 / URL: http://nfdjur.blogg.se/



POSTAT AV: elena

super duper bra

POSTAT: 2011-10-19 / KLOCKAN: 16:16:10 /



POSTAT AV: Julia

Längtar tills nästa del :)

POSTAT: 2011-10-21 / KLOCKAN: 22:51:12 / URL: http://loveforbieber.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback