@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 14 - What Are You Doing To Me?

''Jag saknar dig'' sa jag tyst och snyftade till i telefonen. Jag hade precis fått reda på att min pappa hade fått ett nytt arbete i Kina och skulle inte komma hem förns om två månader. Tro det eller inte, men han arbetar som en fotograf. Eller snarare, en paparazzi.
''Jag saknar dig också mitt hjärta'' sa han lågt. Jag stängde ögonen hårt och tänkte tillbaka på tiden då pappa jobbade som lastbilschaufför. Allt hade varit så mycket bättre då.
''Måste du ta erbjudandet?'' Viskade jag. Jag hörde en tung suck i andra änden, och visste mycket väl att det var ett 'ja.'
Jag svalde hårt och kollade på Justin som hade vaknat igen, ''ja tyvärr'' sa han. Jag nickade och kände hur mina tårar började rinna igen.
''Okej. Jag älskar dig'' sa jag. Pappa snyftade till i luren. ''Jag älskar dig också. Ta hand om mamma. Ta hand om Justin'' sa han och snyftade till igen. ''Jag kommer hem snart.''
Jag nickade. ''Hejdå pappa.''
Jag la motvilligt på luren och borrade ner ansiktet i knät. Justin reste sig upp ur sin säng och kollade på mig med en bekymrad blick. Han satte sig ned i min säng bredvid mig.
''Vad händer?'' Frågade han och la armen om mig. Han tog sin tumme och torkade bort mina tårar med den.
''Min pappa'' suckade jag. Justin nickade förstående. Han visste mycket väl att min pappa var paparazzi och var borta väldigt ofta.
''Han har fått ett erbjudande i Kina och kommer inte hem förns om två månader'' mumlade jag. Justin drog in mig i sin famn och jag la mitt huvud på hans bröstkorg.
''När jag är på turnéer och saknar min familj..'' Började han och tog ett djupt andetag. ''Då tänker jag på hur glada dom är för min skull'' viskade han. ''Din pappa, han är en riktigt bra pappa. Han är så sjukt stolt över dig och han saknar dig grymt mycket. Därför måste du visa honom att du är stark. Prata med honom i telefon på kvällarna, det kommer bli bättre. Jag lovar. Han kommer tillbaka snart'' sa Justin. Jag kollade upp på honom. ''Jag vet inte hur du får mig på så bra humör. Men tack'' sa jag och log stort. Han log minst lika stort som mig.
''Allt för dig'' viskade han och pussade mig på pannan. Vi satt tysta och stirrade på väggen framför oss. Jag lutade mitt huvud på Justins axel och mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Till slut lät jag dom stängas.

*

Nästa morgon vaknade jag av att solen lyste in i rummet. Jag slog försiktigt upp ögonen och såg att Justin låg bredvid mig. Jag hade fortfarande mitt huvud på hans axel.
Jag kliade mig i ögat och satte mig upp försiktigt. Jag kollade på Justins ansikte. Han var så.. Söt. Nej, söt var inte riktigt bra nog. Jag skakade på huvudet. Vad är det han gör med mig...?
Jag gäspade och reste mig försiktigt upp ur sängen. Jag ställde mig framför fönstret och kollade ut. Solen lyste, men det såg riktigt kallt ut. Det var frost överallt. Jag log. Vintern var påväg, jag älskade vintern.
''Fint väder va?''
Jag ryckte till av Justins röst. Jag vände mig om och log brett. Hans hår stod åt alla håll och just då var han det ända som existerade i min värld. Jag förstod verkligen inte... Vad han gjorde med mig. Jag ville bara slå armarna hårt om honom och pressa mina läppar hårt mot hans. Jag stängde ut tanken. Det skulle jag aldrig kunna göra.
''Ja'' svarade jag och log.
''Vill du ta en promenad senare?'' Frågade han. Jag nickade, ''självklart'' log jag och drog på mig min ring på fingret.

''Of Course''.

Comments
POSTAT AV: Anonym

grymt!♥



//Ebba :D

POSTAT: 2011-10-22 / KLOCKAN: 23:42:55 /



POSTAT AV: Johanna

POSTAT: 2011-10-23 / KLOCKAN: 00:02:35 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

wooohii

POSTAT: 2011-10-23 / KLOCKAN: 00:02:40 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Felicia<3

Meeeeeeeeeeeeer!!!!!!! :D ♥ ♥ ♥ ♥

POSTAT: 2011-10-23 / KLOCKAN: 11:02:38 /



POSTAT AV: Cherry

Jättebra :DD <33

Längtar jättemycket tills nästa kapitel ((: <3

POSTAT: 2011-10-23 / KLOCKAN: 11:54:42 /



POSTAT AV: elena

super duper bra

POSTAT: 2011-10-23 / KLOCKAN: 15:50:33 /



POSTAT AV: Nathaliee

Yeyeyey kom igen Det hār ãr grymt

POSTAT: 2011-10-23 / KLOCKAN: 16:35:49 / URL: http://nfdjur.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

Hej !! Du får gärna läsa www.biebsordie.blogg.se för doms läsaree går neråt . och den är jätte bra, jag lovar deet. dom är bara på del 13 i doms grymma novell . snälla hjälp mig/oss att sprida vidare den. vill inte att dom lägger ner den !!!!

POSTAT: 2011-10-24 / KLOCKAN: 16:27:11 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback