@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 15 - We Got Lost

''Fryser du?'' Frågade Justin. Jag ryckte på axlarna, ''lite kanske.'' Sanningen var att jag frös riktigt mycket. Jag kunde knappt röra mina fingrar, jag hade gåshud och jag hackade tänder. Han tog snabbt av sig sin jacka. ''Jag ser att du fryser mer än vad du säger att du gör'' sa han. Jag skrattade, ''du behöver inte ge mig din jacka. Då fryser ju du istället'' sa jag.
Han skrattade, ''det gör inget.'' Jag suckade och drog på mig hans jacka. Den var varm och skön. ''Tack'' sa jag och log. Han log stort tillbaka, ''no big deal.''
''Fem dagar kvar tills vi lämnar det här träsket'' sa jag och skrattade. Justin skrattade med mig, ''ja.'' Sa han. ''Det känns rätt tråkigt faktiskt..''
Jag kunde inget annat än att hålla med. Det var faktiskt rätt trevligt här, jag och Justin hade kommit varann mycket närmare. ''Jag håller med'' mumlade jag. Jag drog jackan tätare om mig och andades in vinterluften. ''Jag ska på turné snart'' sa han och kollade ner i marken. Jag blev genast ledsen. Fan.
''När?'' Frågade jag. Han suckade, ''om två veckor.'' Jag blev på mycket sämre humör, men pressade fram ett stort leende ändå.
''Se det positivt'' sa jag, ''dina fans älskar dig. Du älskar dom, och jag vet att dom gör dig glad'' sa jag. Justin nickade med ett brett leende, ''sant.''

*

Det hade blivit kväll. Jag och Justin gick fortfarande ute och pratade om allt möjligt. ''Gillar du inte honom?'' Skrattade Justin. Jag skakade på huvudet och försökte andas mellan mina skrattattacker. ''Han är typ den största nörden någonsin!'' Skrattade jag. Justin nickade instämmande, ''kolla!'' Utbrast han. ''Det snöar!''
Jag kollade upp på himlen. Mycket rätt, snöflingor föll långsamt ner mot marken. Jag lös upp och började springa runt i cirklar, precis som när jag varit yngre.
Jag slutade inte förns Justin ropade på mig, ''hörru!'' Ropade han högt. Jag vände mig om och kollade på honom, han stod och pekade på mig. Jag skrattade till.
''Förlåt om jag stör din lilla barnstund'' sa han, ''men vi måste nog börja gå tillbaka nu.'' Jag nickade och skrattade färdigt innan jag tog ett djupt andetag och sprang ikapp Justin. Vi började långsamt gå. ''Här, du kan få din jacka nu'' sa jag. Justin skakade på huvudet, ''nej. Jag vill inte att du ska frysa'' sa han och log. Jag log brett tillbaka, ''du är så söt'' sa jag och fick lust att lägga mig ner på marken och göra snöänglar. Dock gick det inte, det fanns inte tillräckligt med snö.
''Jag är hungrig'' sa Justin. Jag skrattade till och nickade, ''jag med.''

*

Jag smällde igen ytterdörren efter oss. Klockan var halv nio på kvällen och vi var äntligen tillbaka i huset. ''Var har ni varit?'' Frågade Pattie. Hon och mamma stod direkt framför oss.
''Vi gick vilse'' sa jag. Justin nickade, för att hålla med mig. Mamma skakade på huvudet för sig själv. ''Jag visste det!'' Sa hon. Pattie skrattade och kollade på oss.
''Är ni hungriga?'' Frågade hon. Jag nickade, ''ja!'' Utbrast vi samtidigt.

Sorry för kass update!

Comments
POSTAT AV: elena

super duper bra

POSTAT: 2011-10-25 / KLOCKAN: 16:15:27 /



POSTAT AV: Cherry

Grymt bra :D ♥♥

POSTAT: 2011-10-25 / KLOCKAN: 17:45:40 /



POSTAT AV: Nathaliee

Hahah bra <333

och föresten grattis i förskott <3

POSTAT: 2011-10-25 / KLOCKAN: 20:01:13 / URL: http://nfdjur.blogg.se/



POSTAT AV: JOsefin

det gör inget, men så grymt skrivet, novellen äger! <3

POSTAT: 2011-10-26 / KLOCKAN: 07:47:28 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback