@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 16 - A Special Girl

''Shawty with you, with you.. Under the mistletoe'' hörde jag Justins fina stämma sjunga inifrån badrummet. Jag log brett. Hans sångröst var verkligen unik, det borde jag ha märkt tidigare. Eller kanske hade jag gjort det, utan att riktigt kunna inse det.
''Under the mistletoe'' sjöng jag med. Justin flämtade till och toalett dörren öppnades snabbt. Jag spärrade upp ögonen och undersökte hans ansikte. Han lös upp och log ett änglalikt leende.
''Vad fint du sjunger'' sa han och fortsatte le. Jag skakade på huvudet, ''om det är någon som sjunger fint här så är det du. Fast det får du väl höra flera miljoner gånger om dagen'' sa jag och skrattade till. Justin flinade, ''kanske'' sa han och försvann in på rummet. Jag skrattade och gick in på badrummet. Jag låste toadörren och borstade mina tänder, när jag var klar fastnade min blick på diamant ringen som låg på handfatet. Jag tog upp den och granskade den. Den var av äkta silver och äkta diamanter. Vem köper något sådant? Jag höll ett hårt grepp om ringen och tog med den in till sovrummet. Justin låg i sin säng med täcket över sig. ''Är du vaken?'' Frågade jag.
''Mmm..'' Mumlade han. Jag log. ''Du glömde din ring på handfatet'' sa jag. ''Äh'' mumlade han. ''Du kan få den.''
Jag spärrade upp ögonen och det kändes som att min haka skulle falla i golvet närsomhelst, ''du skojar'' sa jag.
Han skakade på huvudet och öppnade sina ögon. ''Jag fick den av min mormor'' förklarade han, ''hon ville att jag skulle ge den till någon speciell.''
Jag rynkade på ögonbrynen. ''Men jag är inte speciell!'' Sa jag förvånat. Justin spärrade upp sina ögon.
''Du är den mest speciellaste tjejen jag har träffat'' sa han. Jag skakade på huvudet med ett skratt och kände hur generad jag blev. ''Sådär säger du säkert till alla'' sa jag och skruvade på ringen på fingret. Jag kröp ner under mitt täcke och stängde ögonen.
''Tro vad du vill, men det är sanningen'' viskade Justin. Jag funderade på vad han sagt men min hjärna stängdes av totalt och jag somnade direkt.

*

''Vakna!'' Skrek Justin i mitt öra. Jag flög upp ur sängen skrikandes och kollade förskräckt på Justin. Han flinade. ''Jag sa ju att jag kunde väcka henne!'' Ropade han. Förmodligen till min mamma, eftersom att hon aldrig lyckas.
''Ditt... Monster!'' Utbrast jag förvirrat. Han skrattade, ''förlåt'' sa han och drog upp mig ifrån golvet. ''Jag har en konsert idag vilket betyder att vi kommer ifrån det här träsket iallafall i några timmar'' sa han och log. Jag lös upp. ''Yes!'' Utbrast jag och gav honom en highfive. Han besvarade den glatt.
''Så, byt om! Vi ska vara i arenan om två timmar och det ligger en och en halvtimme härifrån'' sa han. Jag nickade och sprang snabbt in på badrummet.

Sånt där ''mellankapitel'' som måste vara med ibland! Jag behöver lite kritik och åsikter :) Berätta gärna vad jag borde ändra på osv! 10 Kommentarer för mer :)

Comments
POSTAT AV: Emilija med J.

asså jag är usel på kritik, iallafall åt dig, det är grymt !

POSTAT: 2011-10-30 / KLOCKAN: 23:15:19 / URL: http://eemilijaa.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

yeah grymt! :D:D:D

POSTAT: 2011-10-30 / KLOCKAN: 23:17:00 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Jenny

Grymt bra! :) <3

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 00:41:50 /



POSTAT AV: Mimmi

Jätte bra! Kan du inte skriva lite från justins perspektiv också? Och när ska de bli kära? Vet att det inte var kritik eller något men du skriver grymt så det behövs inte ! När kommer nästa? :D

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 01:12:25 /



POSTAT AV: Lisa'

grymt! :)

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 08:37:21 /



POSTAT AV: bellus

GRymt bra!

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 09:26:28 /



POSTAT AV: Nathaliee

Ja vad bra <333 nu så har du kommit igån igen då eller?

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 11:02:24 / URL: http://http:/



POSTAT AV: Nathaliee

Ja håller med faktist kan du inte skriva Justins perskektiv <3

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 11:05:55 / URL: http://http:/



POSTAT AV: elena

super duper bra

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 11:46:20 /



POSTAT AV: Anonym

mera :)

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 12:33:40 /



POSTAT AV: Liiz

Grymt kapitel, vill ha mer:)

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 18:59:57 /



POSTAT AV: Liiz

Grymt kapitel, vill ha mer:)

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 19:00:03 /



POSTAT AV: Mathilda

Love it, mer tack!?

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 22:03:58 / URL: http://mathildasliv.blogg.se/



POSTAT AV: kajsa♥

Kan inte säga något annat en sjukt bra :) <3

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 22:25:38 / URL: http://kajsaolsson.devote.se



POSTAT AV: Cherry

Jättebra :D ♥♥

Längtar till nästa chapter :D ♥

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 22:53:31 /



POSTAT AV: Becca♥

jätte bra!! tur att pausen är över ;D

POSTAT: 2011-10-31 / KLOCKAN: 22:54:25 / URL: http://beccaochlollo.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback