@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 17 - Justins Friend


Stress var väl det ända ordet som befann sig i mitt huvud just nu. Scooter sa att han bara skulle åka iväg och hämta Carin, men han hade varit borta i över tre timmar och konserten skulle börja om mindre än en timme. Ryan var borta också. Han hade slutat för att leva sin dröm... Om han bara var här nu.. Då skulle jag ha på mitt rätt scenkläder och antagligen sitta och slappna av i en soffa. Men det kunde jag verkligen inte göra.. Jag ringde Scooter för tjugosjunde gången men fick inget svar. Jag svor högt för mig själv och kastade min telefon i soffan.
''Justin'', det var Roses ljusa stämma. Jag vände mig om och stirrade frågandes på henne. Hon log och det såg ut som att hennes leende lyste upp hela rummet.
''Goda nyheter'' sa hon, ''Scooter är här om fem minuter''.
Jag pustade ut. ''Tack och lov! Men varför tog det så lång tid?'' Frågade jag och rättade till min keps. Hon skrattade. ''Galna fans'', förklarade hon. Jag nickade, ''okej.''
''Justin!''
Jag vände mig om med ett ryck. Det var Mama Jan. ''Kom nu, vi ska kolla rösten!'' Ropade hon. Jag nickade och vände mig om mot Rose igen.
''Vi ses senare'' sa jag. Hon nickade. Jag kramade om henne och sprang sedan in till Mama Jans rum. Jag stängde dörren bakom mig och slog mig ned i soffan.
''Vad är det på gång mellan dig och Rose egentligen?'' Frågade hon. Jag höjde på ögonbrynen. ''Ingenting'' sa jag förvånat. Hon kollade på mig med en otrovärdig blick, sen ryckte hon på axlarna.
''Hon är en fin tjej'' sa hon. Jag nickade, ''ja det är hon. Det är hon verkligen.''


''Rose!''
Jag vände mig om med ett ryck och möttes av Scooters förvirrade uttryck. ''Det är så du heter visst?''
Jag nickade, ''det är jag det.''
''Men vem är du?'' Frågade han och skrattade till. Jag log. ''Justins kompis'' sa jag och sträckte fram handen. Han nickade, ''Scooter. Förlåt''. Jag skrattade, ''det är lugnt.''
''Men har du sett Justin någonstans? Vi har ont om tid'', sa han. Jag tänkte efter, han försvann ju in till Mama Jan. Hette hon så?
''Ja. Han är och tränar på rösten med Mama Jan'' sa jag. Han nickade och kastade en blick på klockan. ''Då hoppas jag att dom har tränat klart för om tjugo minuter ska han stå på scenen och innan det ska han ha scenkläder på sig och vi ska ha bett en liten bön'' sa han. Jag nickade, ''gå in och säg till dom bara'' sa jag och log. Scooter nickade och försvann iväg mot rummet.
Jag satte mig ned i soffan och drog upp min mobiltelefon ur jeansfickan. Ett nytt meddelande ifrån något nummer som inte fanns i min kontaktlista.
Jag öppnade meddelandet. ''Jag saknar dig i mina armar. Kom tillbaka till mig. Snälla''
Jag spärrade upp ögonen och förstod verkligen ingenting. Vem i helvete var denna person?
''Rose, kom!''
Jag kollade upp. Det var Pattie. Jag tryckte snabbt ner mobilen i fickan igen och reste mig upp ifrån soffan. Jag gick och ställde mig mellan Pattie och Justin i ringen. Det var dags för bönen. Pattie och Justin tog min hand och jag kände att Justin höll den mycket hårdare än vad Pattie gjorde. Jag kramade Justins hand hårt tillbaka och stängde ögonen.
''Kära gud, vi vill tacka dig för allt du gör. För att du ger oss mat på bordet och tak över huvudet... Och speciellt för att du ger Justin den här chansen, han är dig evigt tacksam. Tack. Amen.''
Pattie släppte min hand. Jag öppnade ögonen och alla hade släppt taget om varanns händer. Förutom Justin, han höll fortfarande ett hårt grepp om min hand.
Jag log osäkert åt honom och han log brett tillbaka. Han drog in mig i en kram och jag andades in vaniljdoften.
''Lycka till'' sa jag och log. ''Tack så jättemycket.''
Jag släppte motvilligt taget och han log åt mig innan han sprang mot scenen.
''Atlanta! Är ni redo?!'' Hörde jag honom ropa inte långt efter. Jag gick närmre scenen så att jag kunde se honom. Han satte sig i ett hjärta med sin gitarr och hissades långsamt uppåt. Jag stod och kollade på honom och han började sjunga på Never Let You Go. Jag kunde verkligen inte göra något annat utom att le.

Comments
POSTAT AV: Jenny

OMB, sjukt bra! Du är grymt duktig på att skriva! <3

POSTAT: 2011-11-01 / KLOCKAN: 01:06:02 /



POSTAT AV: Matti

Yaayy, is it love in the air?!<3

POSTAT: 2011-11-01 / KLOCKAN: 09:41:21 / URL: http://mynovels.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

grymt!!!!!

POSTAT: 2011-11-01 / KLOCKAN: 10:06:59 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Emma

BÄÄÄST!!! MEEERRRAAA!!!

POSTAT: 2011-11-01 / KLOCKAN: 10:12:00 /



POSTAT AV: Nathaliee

Fantasktiskt <33333

POSTAT: 2011-11-01 / KLOCKAN: 20:40:46 / URL: http://http:/



POSTAT AV: Cherry

Jättebra skrivet :D ♥♥

Amazing, är det enda ordet jag kommer på just nu :D ♥

POSTAT: 2011-11-01 / KLOCKAN: 22:07:43 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback