@ You Changed My Life (AVSLUTAD)

Chapter 12 - Thank You

När jag kliver in i skolkorridoren nästa morgon kollar folk på mig med olika blickar. Jag tyder avundsjuka, leenden, förvånade blickar och självklart nyfikna blickar. Jag ler svagt och skyndar mig fram till mitt skåp. Jag låser snabbt upp det och jag rycker till när någon hamnar på golvet bredvid mig. Jag vänder mig om och brister ut i skratt när jag ser att det är Joe som ligger på golvet. En liten bit bort ligger hans skateboard.
''Låt mig gissa.. Du ramla?'' Säger jag och skrattar till. Han skakar snabbt på huvudet och räcker fram sin hand. Jag drar snabbt upp honom och han ler lite. ''Den blev arg och kasta av mig'', mumlar han och springer iväg och hämtar den. Jag skakar på huvudet för mig själv och kollar på mitt schema. Matte. Åh, typiskt! Jag suckar irreterat för mig själv och tar ut min mattebok, min penna och mitt sudd. Jag smäller igen skåpet och låser det innan jag springer ikapp Joe.
''Igår var den bästa dagen någonsin!'' Säger han ivrigt. Jag höjer på ögonbrynen. ''Varför då?'' Frågar jag och slår mig ned på bänken utanför klassrummet och väntar på att läraren ska komma och låsa upp dörren.
''Justin Bieber kom hit och snackade med.. MIG!'' Säger han glatt. Jag skrattar. ''Juste!'' Säger jag och ler.
''Så.. Vad har du för relation till Bieber?'' Frågar han och höjer på ögonbrynen.
Jag brister ut i skratt. ''Jag känner han knappt, Joe''.
''Redo för att plugga?''
Jag rycker till av den manliga mörka rösten och vänder mig om. Matteläraren Peter står och kollar på oss med en utmanande blick. Vi nickar, suckar och kliver in i klassrummet. Jag sätter mig ned längst bak och Joe slår sig ned bredvid mig.

*

Äntligen! Den sista skoldagen var nu över. Det ända som återstår imorgon är skolavslutningen. Jag slutar genast le för mig själv och vänder blicken åt Joe. Han flinar lite och rättar till sin keps.
''Vad fan ska man ha på sig imorgon?'' Muttrar han. Jag brister ut i skratt och rycker på axlarna.
''Knappast att jag kommer med någon kostym'', mumlar han. Jag försöker se Joe framför mig i kostym och börjar asgarva.
Han skrattar och skakar på huvudet.
''Vi ses imorgon'', säger jag när vi står utanför mitt hus. Han nickar och drar upp sin ryggsäck över axeln.
''Yes. Hejdå'', säger han glatt och omfamnar mig i en kram. Jag besvarar den och ler. ''Hejdå'', säger jag och går upp på tröskeln. Jag drar upp nycklarna ur fickan och låser upp dörren.
''Hallå?!'' Ropar jag och stänger dörren efter mig. Min storesyster Sarah och min storebror Samuel kommer springandes ner till hallen.
''Har du godis?!'' Frågar Sam uppspelt. Jag himlar med ögonen och skakar på huvudet.
Han suckar tungt och springer in till vardagsrummet och tvn sätts igång.
''Vart är Emily och Jonathan?'' Frågar jag och kollar frågande på Sarah medans jag ställer ner min väska på byrån.
''Fritids, pappa hämtar dom vid sex-tiden'' mumlar hon och skyndar sig in i vardagsrummet. Jag himlar med ögonen och springer upp på mitt rum. Jag sätter mig vid datorn och loggar in på Facebook. Jag skriver snabbt ett nytt inlägg. ''Skolavslutning imorgon!! :)'' Därefter springer jag ner till hallen igen och kollar på klockan som sitter på väggen ovanför dörren. Fem i fem. Jag spärrar upp ögonen och drar på mig mina skor. Jag sätter mig ner på knä och knyter dem snabbt. Pling!
Jag reser mig upp och öppnar dörren. Där står Justin och ler brett.
''Hej!'' Säger han glatt och öppnar sin famn.
Jag skrattar till och kramar honom.
''Hej på dig med'', säger jag och backar undan. Han skrattar till och drar av sig sina solglasögon.
''Så.. Vad var det du ville visa mig?'' Frågar jag när jag smäller igen dörren bakom oss. Han flinar lite.
''Det finns ett ställe som jag går till när jag behöver rensa tankarna'', säger han och möter min blick. ''Om jag saknar någon familjemedlem går jag dit och.. Pratar för mig själv. Det känns mycket bättre då, att få släppa ut alla tankar som åker omkring i huvudet'', säger han. Jag ler svagt och kollar ner i marken. Mamma.
''Jag tänkte att det skulle vara ett bra ställe..'' Säger han men stänger munnen igen. Jag nickar bara och han ler. ''Jag har inte visat det för någon annan så..''
Jag avbryter honom. ''Har du inte?'' Frågar jag. Han skakar snabbt på huvudet. Justin Bieber ska alltså ta mig till ett ställe han inte visat någon för. ''Upp här'', säger han och börjar klättra på ett högt berg. Jag spärrar upp ögonen. Han vänder sig om och skrattar.
''Kom igen! Det är här bakom!'' Ropar han. Jag tvekar en liten stund men börjar ändå klättra upp. Jag kryper upp den sista biten och Justin hjälper mig upp när jag slutligen kommit upp.
''Vad nu då?'' Frågar jag när vi står på en platt gräsmatta. Han skrattar och börjar snabbt gå över gräsmattan. Jag suckar tungt och skyndar mig efter honom. När vi slutligen passerat den står vi på ett litet bärg och framför oss är det ett stort hav som glänser i solen. Jag slår mig ned på det lilla bärget och kollar ut över havet. Justin sätter sig ned bredvid mig och kollar också ut.
''Wow'', är det ända som kommer ut ur min mun. Jag kollar på honom och möter hans blick.
''Tack Justin'', säger jag lågt. Han ler brett.

*

''Vi kanske ska gå tillbaka nu?'' Frågar jag när det börjar mörkna. Han nickar instämmande och reser sig upp. Jag reser mig snabbt upp. Vi springer tillsammans över ängen och tar oss snabbt ner från berget.
''Hur länge stannar du i Atlanta då? Innan du åker på någon turné igen alltså?'' Säger jag. Han kollar på mig och ler lite. ''Jag har tagit en liten paus, måste vila mig. Så jag stannar hela ditt sommarlov typ'', säger han och fortsätter le. Jag nickar och lyckan sprider sig inombords. Fan. Justin harklar sig. Jag vänder mig om och kollar frågande på honom.
''Ditt hus är här'', säger han och pekar på mitt vita hus. ''Åh'' säger jag bara och slår handen för ögonen. Pinsamt.
Han brister ut i skratt. Jag ler ursäktande och springer upp på tröskeln.
''Jag hoppas vi ses snart igen, Jadie'' säger han och jag skymtar ett leende i hans ansikte. Jag nickar och ler stort. ''Det hoppas jag också'', säger jag och tar upp nycklarna ur fickan.
''Ta hand om dig'', säger han innan han börjar gå. När han är utom synhåll kollar jag på vägen som han gått på.
''Hejdå Justin'', viskar jag och låser upp dörren.

*

Skolavslutning. Jag kliver in på Starbucks för att handla en latte. Jag var extra tidig idag. Jag skulle möta Joe vid skolan om tio minuter.
''Hej, en latte tack'', säger jag och ler till kassörskan.

Come on.. Kommentarerna.. I dunno. 5 kommentarer iallfall? :]


Comments
POSTAT AV: mimmi

mer ! :D

POSTAT: 2011-09-06 / KLOCKAN: 21:56:59 /



POSTAT AV: Anonym

skit bra :P

POSTAT: 2011-09-06 / KLOCKAN: 22:00:39 /



POSTAT AV: Gabbi

bra =)

POSTAT: 2011-09-06 / KLOCKAN: 22:25:54 / URL: http://bieberromance.blogg.se/



POSTAT AV: fanny

AWESOME!

POSTAT: 2011-09-06 / KLOCKAN: 22:41:27 /



POSTAT AV: Sara

Jäätte bra!

POSTAT: 2011-09-06 / KLOCKAN: 23:36:50 / URL: http://jbieberstoriies.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

gryyymt

POSTAT: 2011-09-07 / KLOCKAN: 06:41:08 /



POSTAT AV: Becka

Awesome :D

POSTAT: 2011-09-07 / KLOCKAN: 17:02:43 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

jättebrA (:

POSTAT: 2011-09-07 / KLOCKAN: 18:00:24 /



POSTAT AV: Anonym

mermermermer!

POSTAT: 2011-09-07 / KLOCKAN: 18:24:10 /



POSTAT AV: mimmi<3

redan sju stycken men ändå! :D

SJUKT BRA! :D

POSTAT: 2011-09-07 / KLOCKAN: 18:37:38 / URL: http://minaberattelser.bloggplatsen.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback