@ That Should Be Me (AVSLUTAD)

Chapter 20 - A thousand years

Lyssna medans ni läser
Jag låg i sängen i mitt nya rum. Det var beiga väggar och ganska tomt för att vara ärlig. det var den enkla sängen med ett bord bredvid och sedan en soffa mitt emot sängen. jag hade lagt in min väska på soffan och gitarren låg bredvid sängen. jag hade försökt att spela men jag hade tappat lusten allt jag kunde tänka på var dom förstörda instrumenten i skolsalen. jag drog handen genom håret allt jag kunde tänka på var skolan, Justin och Juliah som hade gråtit. Det var säkert hennes fel på något sätt som jag nu låg här.
"Dawn?" det knackades på dörren.
"Kom in" sa jag och satte mig upp i sängen.
"Jag kan inte sova" mumlade Dexter som kom in.
Jag vinkade honom närmare och när han slog sig ner på sängen så kramade jag om honom och pussade honom på pannan. jag gav honom ett brett leende innan jag tog upp gitarren och sjöng tyst för att Georgina inte skulle vakna. klockan var trotts allt elva ungefär.
 
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more
 
Jag sjöng klart sången såg hur Dexter somnade bredvid mig. han log och jag la mig ner bredvid honom. bäddade om oss båda och somnade bredvid min bror.
Time stands still
Beauty in all she is
I will be brave
I will not let anything take away
What's standing in front of me
Every breath
Every hour has come to this

One step closer
 
sjöng jag med radion jag och pappa skulle iväg på en sen midnatts middag med hans nya flickvän. pappa stängde av radion och tittade på mig jag visste inte om jag gjort något fel.
"Juliah jag vill att detta ska hålla så snälla sköt dig denna gång" så han strängt.
"Inte mitt fel för dom andra gångerna jag gjorde ingenting!" sa jag och la armarna i kors över bröstet. 
"inte ett ord okej?" sa pappa och stannade bilen.
I have died everyday waiting for you
Darling don't be afraid I have loved you
For a thousand years
I'll love you for a thousand more

And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more
 
 
sjöng mamma medans hon lagade mat. jag gick upp till henne och pussade henne på kinden innnan jag tog ett mjölk glas. jag log mot henne.
"hur mår du?" frågade hon.
"bättre gör knappt ont längre" log jag.
"Det är bara för att du tog din medicin för fem minuter sedan" skrattade hon och serverade maten på det stora bordet.
Scooter kom ner och satte sig bredvid mig och några sekunder senare kom Kenny. Måltiden var ovanligt tyst så mina tankar for åt ett helt annat hål. Dawn. jag tänkte på Dawn igen. hur hon hade spenderat otroligt mycket tid på sjukhuset med mig, gett upp sin familj för mig hon pratade aldrig om sig själv, Dexter och enda gången vi tog upp hennes familjsa hon förlåt för hur hennes pappa hade uppträdit. men jag tänkte även på Juliah. började jag få känslor för henne eller var det bara för att jag saknade Dawn?
Jag slog bort tankarna och kom in i samtalet som dom börjat utan mig. den kvällen låg jag och tänkte på vad Dawn gjorde just nu. helt omedvetande om att hon bodde två kvarter bort och sov med sin bror. Jag ville se henne igen... kanske låta henne förklara men jag kunde inte. Jag visste inte om jag ville låta henne förklara bara så att mitt hjärta skulle brista igen.
 
And all along I believed I would find you
Time has brought your heart to me
I have loved you for a thousand years
I'll love you for a thousand more
 
 
sjöng jag tyst precis samma låt som mamma sjunigt. jag måste ta reda på vad det är för låt tänkte jag innan jag somnade.

Comments
POSTAT AV: Anonym

Gassh han får inte ha känslor för juliah :/<3 Du skriver grymt bra! :D meer!

POSTAT: 2012-08-20 / KLOCKAN: 22:52:07 /



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

POSTAT: 2012-08-20 / KLOCKAN: 22:57:29 /



POSTAT AV: Emelie

Jätte bra!
Mer :D

POSTAT: 2012-08-21 / KLOCKAN: 13:39:14 / URL: http://bieberrstrorys.blogg.se



POSTAT AV: Maja

Någon som vill köpa Justin Bieber biljetter till konserten i Globen den 23 april? :) Har själv fått förhinder :(

POSTAT: 2012-08-21 / KLOCKAN: 18:02:31 / URL: http://majatheking.blogg.se



POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-08-21 / KLOCKAN: 21:30:15 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback