@ That Should Be Me (AVSLUTAD)

Chapter 3 - Stratford's Music Academy



Jag vaknade av att solen lyste in genom fönstret. Dexter låg fortfarande bredvid mig och sov. Jag reste mig försiktigt upp och smög ut ur rummet. När jag passerade hallen såg jag att det hade ramlat in några brev genom brevinkastet. Jag tog upp dom och mumlade tyst för mig själv vad som stod utanpå.
"Räkning. Räkning. Räkning. Dawn Leyton. Räkning... Vänta", jag bläddrade tillbaka till det andra brevet som det stod mitt namn på. "Vad är det här?..."
Jag la dom andra kuverten på köksbordet och öppnade mitt eget, sedan började jag läsa vad som stod i.

"Dawn Leyton. Vi är glada att berätta för dig att du har kommit in på Stratford's Music Academy. Du är välkommen att börja redan nästa vecka. Nycklar till dit skåp, schemat, karta över skolan och övrig info får du i expeditionen samma morgon som du börjar.
Med vänliga hälsningar, Mr.Stanford - Stratford's Music Academy's rektor."

Jag hoppade av glädje när jag hade läst brevet. Jag kunde knappt tro det! Jag hade kommit in på min drömskola! Jag sprang och hämtade min mobil och skickade iväg ett sms till en av mina bästa vänner, och började sedan fixa i ordning lite frukost. När vi sedan hade ätit så duschade jag och klädde på mig. Jag fixade också håret, och gjorde mig sedan redo för att dra ut på en liten promenad.

Det var ganska soligt i parken, men det kändes som att det började dugga.

Jag gick och satte mig bredvid en gammal tant på en parkbänk. Hon läste dagens tidning, och jag kunde inte undgå att se framsidan.
~ Bradfords stora stjärna, Justin Bieber, kommer till Stratford's Music Academy ~
"Ursäkta, fröken... Men skulle jag kunna få låna din tidning?" Jag log snällt mot henne.
"Ja visst, kära du", sa hon och räckte över den till mig.
Jag bläddrade fram till sidan med uppslaget om Justin Bieber.
"Jaså du. Är du en av hans beundrare?", sa tanten och lyfte på ögonbrynen. "Vad är det pojken heter nu igen... Jason? James? Eller var det George kanske?" Hon blev fundersam.
"Justin." Jag flinade.
"Va? Vem är Justin?" Hon såg sig om i parken.
"Nej, han heter Justin."
"Jaha... Men du, nu måste jag gå. Ha det så bra, min vän." Hon tog sin rullator och började gå iväg.
"Hejdå", mumlade jag och började sedan läsa igenom artikeln.
Någon gång i början på nästa vecka skulle han komma till Stratford's Music Academy, och jobba med eleverna där i flera veckor! Jag skulle få träffa en av mina största idoler och förebilder! Jag vecklade ihop tidningen och började sedan dra mig hemåt. 
Wow, jag skulle få träffa och jobba med självaste Justin Drew Bieber. Det var för bra för att vara sant!

Här har ni kapitlet jag lovade er! Kanske blev lite tråkigt, men jag lovar att det kommer hända mer i nästa kapitel. Då kommer Dawn börja på den nya skolan, som är full av drama.
// Vendela

Comments
POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-06-06 / KLOCKAN: 22:01:22 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeer :D

POSTAT: 2012-06-06 / KLOCKAN: 23:09:34 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback