@ That Should Be Me (AVSLUTAD)

Chapter 5 - Love Story

"Justin din lektion börjar om tio minuter!!" Skrek Anton och hoppade i min säng. jag hade tagit en liten tupplur efter att jag packat upp och hade helt glömt bort att lektionerna började samma dag.
"tio minuter verkligen?" frågade jag sömnigt.
"Jepp så kom igen" sa Anton snabbt och drog på mig en keps.
jag skrattade lite innan jag steg upp och plockade med mig min gitarr. Anton följde efter och slätade till sitt hår och pratade lite med några tjejer som gick förbi.
tio minuter senare satt jag i klassrummet. Det var cirka tio personer till i rummet och två tomma stolar. jag väntade på att dom skulle komma och hoppades att det skulle vara några söta tjejer. jag skrattade lite smått åt alla som satt där. alla seriösa miner som berättade hur uttråkade dom var. till och med tjejerna som i början hade kastat längtande blickar efter mig nästan sov på bänken nu.
"Okej upp och Hoppa med er nu!"
skrek jag till och hoppade upp från stolen. jag började dansa runt lite. Min plan funkade för snart klappade alla händerna och skrek Go Bieber! Go Bieber!
Jag kunde inte fatta att jag var sen redan första dagen. jag tittade ner på kartan och sedan på alla elever som sprang runt i den stora byggnaden. Jag snurrade otåligt mitt hår runt fingret innan jag andades ut. varför just jag? jag släppte håret och började armbåga mig framåt och det gav resultat. När jag hittade dörren så hörde jag någon eller några skrika Go Bieber! Go Bieber! och jag fattade direkt att jag skulle ha Justin som lärare idag.
jag gick in och stängde dörren efter mig. Eftersom min rumskamrat inte hade anlänt över huvudtaget så hade jag både mitt rum för mig själv och denna lektion förutom dom andra tio eleverna som blängde på mig.
Jag sjönk ner och log mot Justin som tog av sig kepsen och bugade sig så alla skrattade en gång till.
"Okej så jag antar att..." han tittade igenom några papper som låg på katedern.
"Hm.. Ava inte är här. Synd aja men vi måste börja så vill du... Juliah börja att sjunga lite för oss?"
Justin log och visade med handen att jag skulle gå fram och ställa mig bredvid honom.
Jag lydde och tänkte genast igenom exakt vad det var som jag ville sjunga först när jag fick syn på hans gitarr.
"Får jag låna din gitarr?" frågade jag sockersöt och avfyrade ett bländande leende mot honom.
"Sure help yourself Shawty"
Jag plockade upp gitarren och satte mig ner på katedern.
"Okej jag tänkte spela Love Story"
And I said,
"Romeo save me - I've been feeling so alone.
I keep waiting for you but you never come.
Is this in thy head? I don't know what to think-"

He knelt to the ground and pulled out a ring and said,
"Marry me, Juliet - you'll never have to be alone.
I love you and that's all I really know.
I talked to your dad - go pick out a white dress;
It's a love story - baby just say 'Yes.'"

Oh, oh. Oh, oh.

'Cause we were both young when I first saw you.

 

Avslutade jag med ett leende innan jag satte mig på min plats igen


Hejsan ursäkta att det tagit en sådan tid att skriva kapitel 5 men nu har den äntligen kommit kommentera gärna vad ni tycker ska hända ;)
//Hanna

Comments
POSTAT AV: M

Ny novell, prolog ute nu :) Vill du göra ett länk byte kke^^?

POSTAT: 2012-06-16 / KLOCKAN: 00:39:37 / URL: http://juststoories.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D as bra :D ♥

POSTAT: 2012-06-16 / KLOCKAN: 23:14:02 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback