@ That Should Be Me (AVSLUTAD)

Chapter 6 - I Have A Plan


Jag gick längs med korridoren och kollade efter mitt rum. 213. Här var det! Jag låste försiktigt upp dörren och bar in mina väskor. På sängen mitt emot min satt en tjej med brunt, axellångt hår, som jag antog var Lexi, min nya rumskamrat.
"Hej", sa hon och log svagt. 
"Hej", svarade jag glatt och ställde ner mina väskor på golvet bredvid min säng. Sedan gick jag bort till Lexi och sträckte fram handen. "Jag är Dawn, fast det kanske du redan hade fattat." Jag flinade lite.
"Lexi", svarade hon och skakade min hand. 
Jag gick bort till min säng igen och började packa upp alla kläder och lägga in i dom i garderoben, medan Lexi satte upp massa posters på väggen över hennes säng. 
"Så du gillar Maroon 5?", sa jag och lyfte på ögonbrynen.
"Jaa...", sa hon tyst.
"Det gör jag med. Det är ett av mina favoritband! Konstigt, jag har inte träffat på någon annan som gillar dom förutom jag."
"Haha, coolt. Då har vi något gemensamt."
Jag kände att stämningen började lätta i rummet.
Lexi började mixtra med sin ipod och satte i en högtalare. Sedan slog hon på låten She Will Be Loved. En av mina favoriter!
Vi började sjunga med i låten medan vi fixade i ordning på rummet, och sedan när vi var klara bestämde vi oss för att gå till Caféterian och äta medan vi väntade på att nästa lektion skulle börja.


Jag hade fått mycket beröm av flera tjejer i klassen efter att jag hade sjungit Love Story på lektionen. Jag hade också lärt känna två tjejer som hette Megan & Trisha. 
"Vilket fint halsband du har!", sa Megan.
"Tack. Du kan få det imorgon. Jag använder inte mina saker mer än en dag."
Megan & Trisha stirrade på varandra.
"Varför inte?", frågade Trisha.
"Vadå, det är ju äckligt? Och oproffessionellt för den delen." Jag himlade med ögonen.
"Öh, okej..."
"Kom, vi går och äter."
"Men då blir vi ju sena till lektionen?"
"Fint folk kommer alltid för sent. Har du aldrig hört det?"
"Joo, men..."
"Kom nu! Annars går jag väl själv då."
"Okej, vi hänger på."
På vägen in i caféterian mötte vi Dawn och hennes nya nördkompis. Jag gick precis imellan dom, bara för att retas, och knuffade till dom båda med axlarna. Dawn vände sig om och stirrade surt på mig.
"Oups, jag såg er inte", sa jag med tillgjord röst. Megan & Trisha skrattade med mig, medan Dawn och hennes vän bara gick därifrån.
"Jag undrar hur dom töntarna kom in på den här skolan?"
"Jaa", fnissade Megan.
"Men dom blir nog inte kvar så länge till", sa Trisha och nickade långsamt. Jag vände mig mot henne.
"Jaså inte?"
"Jag har en plan."
Jag & Megan nickade gillande. Jag skulle göra vad som helst för att bli av med dom där töntarna. Dom skulle bara försöka sno rampljuset ifrån mig...

Här har ni ett kapitel! Jag kanske skriver ett till senare idag. Vi får se. c:
// Vendela

Comments
POSTAT AV: Lina

Grymt skrivet!
Kika gärna in på min novellblogg och läs det första kapitlet. Feedback uppskattas!

POSTAT: 2012-06-20 / KLOCKAN: 20:22:02 / URL: http://justicesstory.blogg.se



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D

POSTAT: 2012-06-20 / KLOCKAN: 21:25:36 /



POSTAT AV: Anonym

när kommer nästa? :D as bra :D

POSTAT: 2012-06-25 / KLOCKAN: 23:14:50 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback