@ That Should Be Me (AVSLUTAD)

Chapter 8. Toxic

När jag vaknade på morgonen kunde jag knappt tro att natten hade hänt om inte mjöl mmärket på mina byxor fortfarande syntes klart. natten hade slutat med att Justins mobil hade ringt och han hade lämnat mig. jag hade ätit upp och gått tillbaka till mitt och Lexis rum och somnat. klockan kanske hade varit tre eller något och Justin var så enkel att prata med. nu fanns inget annat än minnet för varför skulle han vilja prata med mig igen för?
"Dawn kom igen vi ska ha gitarr lektion med Mrs. Beth" skrek Lexi som redan var fullt påkläd och höll i sin gitarr.
" Kommer snart Lexi" sa jag och hoppade upp ur sängen.
jag satte snabbt på mig ett par ljusblå jeans och en kofta. jag orkade inte sätta på mig någon t-shirt så jag hoppades att inget speciellt skulle hända och att jag skulle få ha koftan igen dragen. jag tog min gitarr och vi gick båda till lektionen. den var seg och tråkig och jag kunde redan det som Mrs. Beth försökte lära oss. jag hade själv lärt mig spela gitarr men från början hade de tvarit min mammas dröm att jag skulle spela gitarr. men nu blev det inte så. inte riktigt men jag försökte.
"okej öva nu på vad jag lärt er så syns vi på måndag!" skrek hon över klockan som ringde ut.
jag och Lexi skrattade lite åt hur hennes ögon såg så stora ut i hennes glasögon ungefär som en uggla och hoon påminde lite om den där skumma proffesron hos Harry Potter. hon som spådde i teet och spåkullorna.
1270889509174 f.jpg
Efter min paino lektion så kände ag mig på dåligt humör. det hade inte gått bra mest för jag var nybörjare men läraren gav mig inte chanserna som jag behövde eler hjälpen för den delen. Trisha gick bredvid mig och trummade med fingrarna på hennes handväska som hon fått av mig.
"Tri snälla sluta" sa jag giftigt och tittade ner på henne fingrar.
"förlåt" sa hon snabbt och log giftigt tillbaka mot mig men hon slutade åtminstone.
vi gick till lektionen med Justin. sång lektion och jag tänkte på förra gången. vilket beröm jag fått. vi fick stå och vänta några minuter men snart släpptes vi in och då kom hon. puckot och hennes vännnina. hoppas att Trisha hade en bra plan över att få bort dom!
"Okej så nu hr hälften av klassen sjungit för oss så jag vill ha upp Dawn på scen" log Justin flörtigt och vinkade fram henne. jag gjorde kräkljud ot Trisha som började skratta högljudt.
Dawn sänkte huvudet ännu längre ner och knöt nävarna och började nynna på en melodi innan hon bröt ut i en kraftig sång. det var helt tyst tills hon sjungit klart och jag kunde itne ens hitta på något elakt. det hade varit bra... för bra. Justin smörade för henne innan nästa man kom upp. hon måste försvinna snabbt om Justin ska bli min!

förlåt att det blev lite tråkigt men det kommer hända mer i nästa kapitel. så titta när nästa kommer upp ;) //Hanna

Comments
POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-06-29 / KLOCKAN: 23:59:31 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeer :D ♥

POSTAT: 2012-07-01 / KLOCKAN: 21:00:20 /



POSTAT AV: ---

vi har oxå en berättelse blogg! checka den! http://berttelse.blogg.se
PS: bra historia/berättelse/novell
:)

POSTAT: 2012-07-05 / KLOCKAN: 09:04:45 / URL: http://berttelse.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback