@ That Should Be Me (AVSLUTAD)

Chapter 2 - Party

jag slängde surt ifrån mig väskan så den studsade mot väggen i hallen. såklart hade pappa gett mig utegångsförbud över natten. jag hade inte ens blivit full tänkte jag argt och stirrade på honom. Inget inte ens medkänslan fick jag tillbaka i hans tomma blick. jag gick till mitt rum och slängde lite exktra hårt i dörren.
"nu ska han få lära sig lite om "vuxen livet"" sa jag argt och slängde mig själv i sängen och la armen över ögonen. jag ville verkligen försvinna eftersom det var idag den stora festen hos Julia var. dumma Julia, dumma Matilda, dumma Felicia och dumma dumma pappa. jag behövde gå på den där festen!
"Juliah?" papas röst hördes ända från nedervåningen.
"Ja?!" skrek jag argt tillbaka fast jag ville förlåta honom.
det var inte hans fel egentligen det var hans duma bimbo som tvingat mig erkänna och tvingat pappa ge mig ett straff. varför kunde pappa inte förstå att dom är bara några blåsta brudar som är runt tjugo? det är skitäckligt eftersom han själv är snart femtio.
"Du får gå på festen om fdu lovar att komma hem till två högst och inget drickande!"
"Tack pappa älskar dig!" skrek jag snabbt av glädje och skuttade över till min Walk in closet
jag tittade igenom skor, klännigar och diadem och smink. jag ville vara fin men inte för uppkläd.
jag suckade irriterat. mitt liv vart skit varför var jag tvungen att ha andvänt den där rosa fina klänning i förr går?, dumma pappa....

 

När Julia äntligen kom och hämtade mig så hade jag på mig en vit klänning till knäna med spets, cowboy boots och ett brunt diadem i mitt utsläppta blonda hår. Jag hade inte sminkat mig eftersom jag visste att Julia hade gjort något otroligt med festen. Vilket antingen betydde en stor baksmälla imorgon, en super kändis eller att hon bjudit in alla snygga killar i skolan.

”Du Juliah?” frågan var tvekande.

”japp” sa jag och lekte lite med klänningsfållen.

”Matilda har tagit din kille... kommer du ihåg Robin?”

”hon kan ta honom” avbröt jag henne.

”säkert för Robin går runt och säger att dom redan ligger med varandra”

”jaha grattis till sexet då ska jag baka en tårta också?” flinade jag och Julia började skratta. Hon parkerade bilen utanför sitt hus som redan var ljusare än vad det brukade vara under dagen, folket sprang in och ut och hälften var redan fulla.

Då såg jag Matilda ligga på verandan och hångla med en blek kille som hade svart hår... dumma Robin som tror att Matilda. Kära Matilda, den blonda, långa, lite blåsta tjejen som gör allt för att få min uppmärksamhet. Hur kan han tro att Matilda inte ska dumpa honom imorgon?

 

När jag kom in i rummet så dånade musiken så högt att min puls började följa rytmen. Det gjorde mig illamående så jag gick direkt mot köket och hällde upp något vit och sliskigt i en röd plastmugg. Jag svalde fort och grimaserade innan jag hällde upp ett till glas, jag gjorde detta två gånger till innan jag gick ut i vardagsrummet igen. Hela luften stank av svett och skvaller. Klockan var snart elva och festen hade inte ens börjat än. Den skulle officiellt börja tolv men eftersom Felicia inte kommit än så fick vi vänta.

Min lilla grupp stod längre bort och snackade skit om någon ny tjej som skulle börja snart eller hade börjat. Som man kunde bry sig mer? Ibland undrade jag varför jag var vän med dom... ingen av oss gillade varandra egentligen. Bara lösa rykten om oss alla och passionen för skvaller som fört oss tillsammans och nu var vi populärast på hela skolan.

klockan slog ett när Felicia kom in med en stor flaska vodka och sin bror bakom sig som hade ännu mer alkohol med sig. jag var tvungen att sätta mig, allt hade gjort mig yr och det hjälpte inte att jag säkert var på tjugonde glaset redan. jag sket i överraskingen jag ville bara hem och sova. jag gav Julia, Matilda och Felicia hastiga kramar och visade att jag skulle ut. där ringde jag taxi och åkte hem.

"betala" sa chauffören som tydligen var från Iran eller Irak.

"sätt det på notan... Edwards det borde finns där" fnissade jag sluddrigt och steg ut.

efter ett gäng svordomar så åkte taxin vidare och jag staplade upp till mitt sovrum. jag spydde en gång innan jag somnade. och jag vet inte ens om jag bara var trött eller om det var alkoholen för klockan var ju bara tio eller hur?


ja eftersom Vendela skrev om Dawn i första tänkte jag ta och visa hur en kväll hos Juliah kan se ut.
men lite vänner, tankar och skvaller.
hoppas att ni gillade det!
//Hanna

Comments
POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-05-31 / KLOCKAN: 20:29:25 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeer :D ♥

POSTAT: 2012-05-31 / KLOCKAN: 22:16:17 /



POSTAT AV: Lovisa

Hej, jag har också en novellblogg och undrar om du skulle vilja göra ett länkbyte med mig? :)

POSTAT: 2012-06-02 / KLOCKAN: 12:47:07 / URL: http://swaggiestorys.blogg.se/



POSTAT AV: Jssmn!

Aww, designen är jätte söt! :) Applåder! hahahaha :) Ska börja läsa novellen nu! Vad säger du om ett länkbyte? Vi kanske kan läsa varandras? haha ;D

POSTAT: 2012-06-04 / KLOCKAN: 19:42:52 / URL: http://jssmn.blogg.se/



POSTAT AV: ida

Hejsan, skulle du kunna tänka dig ett länkbyte? :)

POSTAT: 2012-06-06 / KLOCKAN: 15:02:45 / URL: http://juustinbbieberstory.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback