@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 12 - Like Cassie



Klockan var nu halv sex och det ända jag gjort var att kolla på tv. Jag hade inte hört ett ljud ifrån varken Justin, Clarissa, Allison, Ryan eller Chaz. Jag antog att alla var upptagna, eller så var de också helt döda. Jag fortsatte zappa mellan tv-kanalerna och stannade med ett ryck då Justins ansikte täckte tv-rutan. ''Ja, de gick verkligen över gränsen den här gången'', sa Justin irreterat. Mannen som intervjuade honom nickade instämmande. ''Det är en sak när de bombar mig med personliga frågor. Det är jag van vid, men när det går ut över mina vänner blir jag riktigt arg. Vet de inte vad respekt är?'' Sa Justin och suckade tungt. Han tog detta verkligen hårt. Jag suckade.
''Tack för att du kom hit idag och delade detta med oss, Justin'' sa han. Justin log. ''Det är alltid kul att vara här'', svarade han. De sa adjö och sedan var intervjun slut. Jag suckade återigen och stängde av tv:n. Jag ryckte till när det plingade till i mobilen. Det var Justin. Jag öppnade hans meddelande. ''Var på en intervju nyss. Förhoppningsvis förstår de nu att vad de gjorde var fel. Hur är det med dig?'' Stod det. Jag log för mig själv och knappade in ett svar.
''Hej Justin. Jo, jag vet. Såg dig på tv:n precis :) Det är bra med mig, hur är det själv?
Svaret kom snabbt.
''Skönt att höra. Jo, det är bättre nu :)'' Jag log och svarade med ett enkelt ''bra'', sedan la jag undan mobiltelefonen. Jag ville verkligen göra någonting, men det fanns ju inget att göra! Skulle jag ha såhär tråkigt tills imorgon kväll? Återigen plingade det till i min mobil. Jag drog upp den ur fickan och öppnade sms:et som var från Justin.
''Hej igen Cassie. Min pappa kom med någon idé om att du och jag kunde gå ut med Jazmyn en sväng. Vill du? ENDAST OM DU ÄR FRISK! :)''
Jag skrattade. Min feber var ju så gott som borta och jag behövde frisk luft. Jag knappade in ett svar snabbt.
''Absolut! Möt mig vid skateboardsparken om 20 minuter :)''
Hans svar kom direkt.
''Sounds good!'' Stod det. Jag skrattade till och reste mig upp ur soffan. Jag gick ut till hallen och drog på mig skorna.

*

''Cassie!''
Jag vände mig om snabbt och fick syn på Justin och en liten flicka som kom gåendes. Hon var riktigt söt! 
''Är det där Cassie?'' Hörde jag henne fråga. Justin nickade och log.
''Cassie!'' Ropade Jazmyn och sprang fram till mig. Hon kramade om mitt ben. Jag skrattade och satte mig ned på knä framför henne. Hon log stort och omfamnade mig i en kram. Jag log och kramade henne tillbaka.
''Justin pratar om dig mycket'', viskade hon i mitt öra. Jag log överraskat och ställde mig upp. Jag mötte Justins blick. Han log. Jag log tillbaka och omfamnades i en kram. Jag besvarade kramen. Jazmyn skrattade åt oss.
''Vad?'' Frågade Justin och log.
''Inget!'' Skrattade hon. ''Vet du en sak?'' Fortsatte hon. Justin kollade frågande på henne. ''Jag pussade Dylan idag'', sa hon och log. Justin spärrade upp sina ögon. ''Du vet vad jag...''
''Ja!'' Avbröt hon honom. ''Han måste vara snäll! Som Cassie'', sa hon och log. Justin nickade och log.
''Precis'', sa han.

Förlåt för kort kap. Men efter att ha skrivit om det för tredje gången blev jag riktigt trött. Godnatt♥

Comments
POSTAT AV: Fanny

Usch va grym du är! Det där kapitlet var efterlängtat! :)

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 22:24:05 /



POSTAT AV: Mathilda

naaaw vad söt jazzy är :D det var jätte bra :D meeer

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 23:27:03 /



POSTAT AV: Anonym

grymt bra

POSTAT: 2011-12-08 / KLOCKAN: 23:58:47 /



POSTAT AV: Lovisa

Du har fått till det igen;) eller du får till det varje gång, man behöver aldrig läsa ett tråkigt kapitel för det är alltid lika bra:D♥

POSTAT: 2011-12-09 / KLOCKAN: 07:45:50 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Jättebra :D <33

POSTAT: 2011-12-09 / KLOCKAN: 11:38:14 /



POSTAT AV: Johanna

GRYMT

POSTAT: 2011-12-09 / KLOCKAN: 14:31:18 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback