@ Things Really Changed (AVSLUTAD)

Chapter 22 - I Miss You

''Under the mistletoe.. With you, shawty with you.. With you, under the mistletoe..''
Justins vackra röst som sjöng i radion gav mig rysningar. Mamma log åt mig. ''Gumman. Du måste sluta fundera så mycket.. Jag förstår att du saknar honom, men lev livet istället''.
Jag ryckte till. Hur visste hon? ''Vi är ju bara kompisar'' sa jag och log. Mamma nickade med höjda ögonbryn. ''Jasså'' sa hon, tog sin kaffekopp och försvann ut ur köket. Jag själv satt kvar helt förstelnad. Jag skakade på huvudet, höjde radion och började dansa runt till ''Moves like Jagger'' som började spelas, samtidigt som jag plockade undan frukosten. När låten tagit slut och jag fått undan allting satte jag mig ned vid köksbordet och stirrade ut igenom köksfönstret. Jag kollade på ringen jag fått av Justin som satt på mitt finger. Jag snurrade den lite och log. Justin var så... Jag vet verkligen inte hur jag skulle beskriva honom. Perfekt! Han kommer tillbaka snart. Det är snart Julafton! Jag log brett gick ut till hallen. Jag drog på mig mina svarta converse och min skinnjacka, sedan gick jag in till vardagsrummet där mamma satt.
''Kan jag.. Få lite pengar?'' Frågade jag. Det kändes konstigt att be om pengar igen. Mamma satte kaffet i halsen och började hosta hysteriskt. Jag satte händerna i sidan och himlade med ögonen.
''Julklappar..'' Mumlade jag. Hon skrattade och skakade på huvudet för sig själv. ''Jag trodde nästan du gått tillbaka till the-diva-Rose men självklart kan du det'' sa hon och reste sig upp ur soffan. Hon gick ut till köket och jag följde efter. Hon öppnade sin handväska och tog ut sin plånbok, sedan drog hon pengar som hon körde ner i min ficka. Jag höjde på ögonbrynen. ''Kolla inte hur mycket det är, du märker om det tar slut'' sa hon och blinkade med ena ögat innan hon försvann in till vardagsrummet igen. Jag skakade på huvudet och smällde igen ytterdörren efter mig.
''Vad önskar du dig?'' Skickade jag iväg till Justin. Jag gick mot centrum och när jag kom fram visste jag inte var jag skulle gå in någonstans. Justin hade inte svarat ännu och jag hade ingen aning om vad mamma önskade sig.
''Rose!'' Ropade en röst bakom mig. Jag vände mig om och fick syn på Kat som kom gåendes mot mig.
''Hej Kat!'' Ropade jag och vinkade åt henne. Hon log och skyndade sig fram till mig. Efter att hon sagt sitt namn igår hade min mobil ringt, det var mamma så jag var tvungen att dra direkt. Jag hann inte lära känna henne, men vi kanske hade mer tid nu?
Hon vinkade med handen framför mina ögon. Jag skrattade till och hälsade på henne. ''Vad gör du här?'' Frågade jag. Hon log. ''Jag ska köpa julklappar. Självdå?''
Jag skrattade. ''Samma här! Sällskap?'' Frågade jag och log. Hon skrattade och nickade. ''Absolut!'' Sa hon. Vi började gå lite längre in i centrum. ''Så, vilka ska du köpa till?'' Frågade jag. Hon tänkte efter ett tag. ''Min mamma, min brorsa, min andra brorsa, min syster, min andra syster och min kille'' sa hon. Jag tänkte till och brast ut i skratt.
Det plingade till i min mobil. Jag drog upp den direkt ur jackfickan och log när jag såg att meddelandet var ifrån Justin. Jag öppnade det och läste.
''En toalett!!!♥'' Stod det. Jag brast ut i skratt och Kat som stod bakom mig brast också ut i skratt. Jag antog att hon läst det ovanför också där jag frågat vad han önskat sig. ''Vem är Justin?'' Frågade hon sedan och log. Jag log tillbaka. ''Min k...'' Jag tystnade och visste inte vad jag skulle säga. Hon kollade förvirrat på mig. ''Kompis'' la jag till. Hon log och skakade på huvudet. ''I don't think so'' sa hon och log. ''Berätta.''
Paniken växte och jag fick inte fram några ord. Vad skulle jag säga? Justin kanske inte ville att jag berättade sanningen redan? Var vi ens tillsammans? Det kändes som det, men ändå inte.
''Det är Justin Bieber eller hur?'' Sa hon. Jag flämtade till och kollade på henne med stora ögon. ''Jag har sett er förut'' sa hon och log. ''Ni är jättesöta tillsammans.''
Mina kinder hettade till och jag började automatiskt att le. ''Haha, du rodnar!'' Sa hon glatt. Jag himlade med ögonen, andades ett djupt andetag och skrattade. Jag skickade iväg ännu ett meddelande till Justin.
''Hahahaha! Men snälla :) säg nåt! ♥''
Kat log. ''Medans han klurar ut vad han önskar sig så får du hjälpa mig med vad jag ska köpa till min kille!'' Sa hon och fortsatte le. Jag nickade och stoppade ner mobilen i fickan igen. ''Vad heter han?'' Frågade jag nyfiket. Hon lös upp. ''Rano'' sa hon. Jag nickade. Hon drog med mig in på någon smyckeaffär. ''Köp ett halsband med ett 'K' på?'' Sa jag och log. Hon lös upp. ''Ja! Du är bäst!'' Sa hon. Hon gick runt i smyckeaffären tills hon fick syn på ett vackert halsband md ett stort 'K' på. Det var av äkta silver och en fin diamant på.
''Åh. Jag har inte råd'' sa hon lågt. Jag undersökte halsbandet och kollade lidande på henne. ''Hur mycket fattas?'' Frågade jag. Hon suckade. ''100 dollar'' mumlade hon. Jag drog upp pengar ur min ficka och räknade tills jag fick ihop 100 dollar. Jag hade massa pengar kvar så jag kunde lika gärna ge henne hundra dollar. ''Här'', sa jag och räckte dom till henne. Hon spärrade upp ögonen och skakade på huvudet. ''Nej... Jag kan inte'' mumlade hon. Jag la pengarna i hennes hand. ''Ta dom bara'' sa jag och log.
''Jag vet inte vad jag ska säga.. Tack.. Tack så jättemycket!'' Sa hon och slängde armarna om mig. Jag besvarade hennes kram och log. ''Inga problem'' sa jag och skrattade till.
Det plingade till i mobilen. Jag drog upp den ur fickan igen medans Kat betalade för halsbandet. ''Du behöver inte köpa något♥ vad önskar du dig? :)''
Jag skrattade och skakade på huvudet. Vilken mupp.

*

Mina ben var bokstavligt talat helt döda när jag kom hem sent på kvällen. Till mamma hade jag köpt ett vackert armband med hennes favoritcitat som ingen mindre än Justin lärt henne; ''Follow you're dreams, they will come true'' och en kaffekopp där det stod; ''Världens bästa mamma ♥''
Och till Justin hade jag köpt en silverring med en diamant på. Hoppas att han blir nöjd. Jag ryckte till när min mobil plötsligt började ringa. Jag satte mig ned på sängen och tog upp den ur jackfickan. Nej, jag hade fortarande inte tagit av mig jackan. Det var Justin som ringde. Jag lös upp och tryckte på grön lur.
''Hej Biebs'' sa jag glatt. ''Hej! Jag saknar dig'' sa han lite dystert. Jag log. ''Jag saknar dig också. Men se det positivt, hur lång tid är det kvar?'' Frågade jag och började räkna med fingrarna.
''Öhh.. Ungefär två veckor'' svarade han. Jag log. ''Precis, det är rätt snart'' sa jag. ''Ja'' sa han. ''Jag hoppas dom här två veckorna går snabbt'' sa han och jag märkte hur han log.
''Jag med'' sa jag och log. Han skrattade till. ''Så, vad gör du?'' Frågade han. Jag kollade mig omkring i mitt rum. Det var rätt stökigt. Kläder över hela golvet. Åh. ''Ingenting. Sitter och kollar runt i mitt rum som behöver städas, självdå?'' Frågade jag. Justin skrattade till sitt änglalika skratt.
''Sitter och kollar runt i hotellrummet'' sa han. Jag log och kunde inte låta bli att skratta till. ''Jag saknar dig Justin'' sa jag och log sorgset för mig själv. Han suckade. ''Jag saknar dig också.''

Förlåt för uppehållet. Now i'm back on the road! :)

Comments
POSTAT AV: Lovisa

OMG vad bra!!!!!!!!!!!!♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

POSTAT: 2011-11-11 / KLOCKAN: 06:55:54 / URL: http://beccaochlollo.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

YEAH GRYMT

POSTAT: 2011-11-11 / KLOCKAN: 07:10:04 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: :)

bra!

Vet du hur mycket 100dollar är?

Och för ett halsband , DET ÄR FÖJÄVLGT MYCKET....!

POSTAT: 2011-11-11 / KLOCKAN: 16:08:21 /



POSTAT AV: Nathalie

Fetta mie braaa!!!!! Älskar det!

POSTAT: 2011-11-11 / KLOCKAN: 16:35:15 /



POSTAT AV: elena

super bra

POSTAT: 2011-11-11 / KLOCKAN: 16:39:11 /



POSTAT AV: Emma

BÄST MEERAA!! :DDD

POSTAT: 2011-11-11 / KLOCKAN: 22:58:43 /



POSTAT AV: Jasmine

sv; funny thing... Jag har en kompis i USA som har ett halsband värt mycket mer än det :)

POSTAT: 2011-11-11 / KLOCKAN: 23:39:29 / URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Skitbra :D ♥

POSTAT: 2011-11-12 / KLOCKAN: 00:59:06 /



POSTAT AV: Bella

MERRR!!

POSTAT: 2011-11-12 / KLOCKAN: 14:51:32 /



POSTAT AV: Nathalie

Awesome, Hoppas nästa kommer snart, älskar novellen! :D

Och snart är du typ mitt i novellen, det är mest spännande där :D Kan du skriva lite från förra delen?

Tappar bort mig xD

POSTAT: 2011-11-13 / KLOCKAN: 10:56:06 / URL: http://nathasbiebernoveller.blogg.se/



POSTAT AV: Marielle

Sv; tack så hemskt mkt för din fina kommentar. :) sådant värmer att höra. Jo, jag ska allt försöka krya på mig. Men inget har blivit bättre. :(

POSTAT: 2011-11-13 / KLOCKAN: 14:20:05 / URL: http://firststeptwoforever.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback