@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 40 - A Song Just For You


Jag hade försökt övertala Cassie i över en timme om att jag skulle ställa in konserten, men hon tyckte att jag skulle gå och ville inte ge sig. 
"Men jag vill ju att du ska vara där", klagade jag.
"Jag vill vara där, men jag får inte gå härifrån. Men det är ju en livekonsert, så jag kan ju se den på tv? Snälla Justin, ställ inte in den. Tänk på dina fans!"
Jag kollade bort mot teven och funderade lite, sedan log jag brett åt min lilla plan.
"Vad?", sa Cassie frågandes och flinade.
"Nej, inget. Men okej, jag ska inte ställa in konserten." Jag pussade henne på pannan.
"Bra!"

* Några timmare senare... *



Jag satte på teven och slog om till kanalen där Justins konsert skulle visas. Låten "baby" började spelas och han kom inspringades på scenen och vinkade åt alla fans.  Han hälsade glatt och började sedan sjunga många av sina låtar, och publiken sjöng glatt med. 
"Heey, Beliebers?", sa han sedan och satte sig ner på en pall. 
"Ni alla vet vem Cassie är, ellerhur?" Han satte mikrofonen i stativet. "Jo, hon skulle ha varit med här ikväll, men fick lite förhinder och kunde tyvärr inte komma. Hon var jätteledsen över det, och just nu så sitter hon och tittar på direktsändningen på teve." Han vinkade mot kameran, sedan fortsatte han. "Jo, Cassie. Du betyder mycket för mig, och därför vill jag tillägna dig denna sång som jag skrivit alldeles själv!" 
En kille kom inspringades med en gitarr och gav den till Justin, och han började spela. Låten handlade om hur vi träffades, om hur mycket jag betydde för honom, hur allt gått upp och ner, men det var nog den bästa låten jag någonsin hade hört! 
En sjuksköterska kom in till mig för att ge mig min medicin, men stannade förvirrat upp. "Hur är det fatt, vännen? Är du ledsen?"
"Nejdå, det är ingen fara. Jag är bara glad."
"Åh", sa hon och fixade till kuddarna bakom min rygg.
"Han är snygg, den unge mannen. Och han bryr sig verkligen om dig. En sådan kille ska man inte släppa taget om." Hon log mot mig.
Jag log tillbaka och sa efter en stund: "Nejdå, det ska jag inte."

Comments
POSTAT AV: Mathilda

sjukt bra :D meeeer ♥

POSTAT: 2012-04-01 / KLOCKAN: 22:28:05 /



POSTAT AV: Anonym

Asbra

POSTAT: 2012-04-01 / KLOCKAN: 22:38:14 /



POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-04-02 / KLOCKAN: 15:26:58 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

gud va gulligt :D

POSTAT: 2012-04-02 / KLOCKAN: 16:30:15 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback