@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 20 - Is She Using Him?

Skola.
Jag förstår inte varför jag valde att gå till skolan idag, men jag gjorde det. Justin hade någon intervju vid 10 och jag orkade inte sitta ensam tills den var slut. Jag låste upp mitt skåp och slängde in väskan samt tog ut min mattebok, min penna och mitt sudd. Sedan smällde jag igen det och ryckte till när Clarissa och Allison dök upp bredvid mig.
''Cassie!'' Sa Clarissa och kramade om mig hårt. ''Hej!'' Sa jag och log. Jag besvarade deras kramar. ''Det var så längesen vi såg dig! Var har du varit?'' Frågade Allison. Jag skrattade till. ''Jag har varit hemma. Förlåt. Men nu är jag tillbaka'', sa jag och log. Även om det förmodligen var en lögn. Jag hade inga planer för att återvända till skolan.
''Vad har vi nu?'' Frågade Allison. Jag kollade ned på mina böcker. ''Matte'', svarade jag.

*

''Jag är hemma!'' Ropade jag och sparkade av mig skorna. Jag sprang upp för trappan och kastade min väska på sängen. Sedan gick jag ner igen och gick in till köket där jag fann mamma sitta med en kaffekopp och sin tidning. Som vanligt. Hon kollade upp från tidningen och mötte min blick. ''Har du haft en bra dag?'' Frågade hon. Jag hällde upp ett glas juice och satte mig ner mittemot henne. ''Japp'', sa jag och log. Det var sant. Jag hade haft en ovanligt bra dag i skolan. Inget bråk hade skett i korridorerna heller, allt var perfekt. ''Förlåt för att jag måste förstöra din perfekta dag'', sa hon och kastade en tidning till mig. ''Jag var på affären och då såg jag den här. Jag hade inte lagt märke till den om jag inte såg min egen dotter på omslaget tillsammans med stjärnan Justin Bieber'', sa hon och jag märkte att hon var lite irreterad. Jag svalde hårt och mötte försiktigt hennes blick. ''Du kommer aldrig kunna läsa vad dom skriver om dig utan att bryta ihop. Men du måste läsa det där. Är det verkligen värt att bli kallad allt det där bara för att kunna vara tillsammans med honom?'' Frågade hon. Jag slog upp tidningen och letade efter rätt sida. Mamma reste sig upp ifrån bordet och gick ut till vardagsrummet och satte sig istället. När jag äntligen hittat sida 27 fann jag en stor bild på mig och Justin. Bilden var från mitt jobb, när Justin kommit. Jag svalde hårt och började läsa vad som stod under.
Tumblr_lrszldc0xb1qapspio1_500_large
''Justin Bieber är tillbaka i Stratford för att ha en paus efter att ha varit ute på världsturné. Han ska dock åka till Europa om en-två veckor där han ska stanna i två månader för att göra några konserter samt intervjuer. Vi har många gånger under hans tid i Stratford sett honom med denna flicka. Hennes namn är Cassie Jones och tyvärr vet vi inte vem hon är. Vi har fångat henne på många bilder, antagligen vid fel tillfällen eftersom att hon ser så slampig ut på varenda bild! Vi gjorde en röstning för några dagar sedan om hon var bra för Justin eller inte. 91 % röstade nej och 9 % röstade ja. Justins fans skriver på twitter, facebook och liknande sidor att dom ska döda flickan, att hon utnyttjar Justin för fame osv. Vi vet ingenting, men sättet hon ser ut när hon är med honom är väldigt skrämmande. Kanske är det sant att hon utnyttjar honom?''
Jag spärrade upp ögonen åt det jag läst. Jag skulle aldrig någonsin uttnytja Justin för att bli känd! Hur kunde dom ens skriva något sådant?! Jag la huvudet i händerna och kollade ned på bilden. Jag och Justin såg ju glada ut. Varför höll dom på såhär? Jag visste med tiden att hans fans skulle hata mig, men jag var inte beredd på att det skulle vara så många. Hela 91 procent. Jag trodde att jag var lite mer omtyckt än så. Men tydligen inte..

kort kap, men måste dra nu. Det kommer mer ikväll, och om cirka 5 kap blir det drama!;) stay tuned!!


Comments
POSTAT AV: Bella

Super!!!

POSTAT: 2012-01-06 / KLOCKAN: 16:21:52 /



POSTAT AV: Lovisa♥

ett bra slut på en super bra dag;) först börjar jag dagen med att vinna en fotbollscup och den av slutas typ med ett enormt bra kapitel;););)

POSTAT: 2012-01-06 / KLOCKAN: 16:54:22 / URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

mer :)

POSTAT: 2012-01-06 / KLOCKAN: 16:54:30 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Felizia

gryymt! :D

POSTAT: 2012-01-06 / KLOCKAN: 17:28:17 / URL: http://onlyfellie.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback