@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 24 - The message



Nästa morgon vaknade jag av att någon skakade på mig. Jag gäspade stort och slog upp ögonen. Jag kollade förvirrat på Alfredo. ''Godmorgon på dig också'', mumlade jag. Han pustade ut. ''Du är vaken!'' Sa han. Jag nickade med höjda ögonbryn. ''Ja. Vad ser det ut som?'' Frågade jag och skrattade. Alfredo himlade med ögonen. ''Scooter ringde mig nyss'', sa han. Jag kollade nyfiket på honom. Mina tankar for omkring i huvudet. Hade han ångrat sig? Skulle jag och Cassie fortfarande kunna vara tillsammans? Alfredo tog ett djupt andetag. ''Vi åker till Frankrike imorgon'', sa han och bet sig nervöst i läppen. ''Scooter hälsade att du måste göra slut med Cassie idag.''
Jag spärrade upp ögonen och slet tag i min mobil. Jag hade ett nytt meddelande från Cassie. Jag svalde hårt och läste hennes sms.

''Hej Justin! Du har inte hört av dig så jag undrar hur det är? :)''

Jag blinkade bort tårarna som försökte rinna ner. Jag tänkte inte visa mig så svag, inte än. Jag skulle förmodligen bryta ihop när jag gjorde slut med Cassie. Jag klickade bort hennes sms och reste mig upp ur sängen. Jag gick fram till min lilla garderob och drog ut ett par mörkblåa jeans, en svart t-shirt och en svartvit skinnjacka som jag inte använt en ända gång. Alfredo lämnade rummet och jag passade på att byta om. Jag fixade till mitt hår lite och drog på mig mina svarta supras. Jag hade ingen aning om vart jag skulle gå. Men jag behövde frisk luft.
Jag gick ner till Stratfords största shoppingcenter. Jag kände mig lite obekväm av alla blickar jag fick, men jag var Justin Bieber och jag kunde inte göra något åt det. Jag älskade när mina fans kom fram och frågade mig om bilder och autografer, men när gamla gubbar stod och dreglade över mig var inte lika gulligt. Jag gick fram till ett glasstånd och beställde en glass. Jag betalade och tog emot den samtidigt som jag gick och kollade i olika affärer.
Tumblr_lxy7wocqmo1rntx02o1_250_large

*

När jag kom tillbaka hem hörde jag röster från mitt sovrum. Jag stannade upp och lyssnade. Jag kände mycket väl igen rösterna. Det var Scooter och min mamma som stod och pratade. Jag svalde hårt och lyssnade på deras samtal. ''Vem är tjejen ens?'' Frågade Scooter förvirrat. Min mamma skrattade glädjelöst. ''Han säger att dom är vänner. Men jag tror att det är hans flickvän'', svarade mamma. Jag suckade lågt och drog försiktigt av mig skorna för att dom inte skulle få syn på mig. ''Men som sagt..'' Mumlade Scooter. ''Grabben kan inte ha ett långdistansförhållande.'' Min mamma hostade. ''Varför inte då?'' Frågade hon. Jag log svagt. Det gladde mig verkligen att hon var på min sida. Hon verkade verkligen gilla Cassie.
''För att han omringas av tjejer varje dag. Han kommer bli kär i någon ny leksak och sen blir det fler och fler'' sa han. Jag spärrade upp ögonen. Leksak?! Scooter sjönk nu rejält i mina ögon.



Jag och Clarissa brast ut i skratt åt Allisons torra skämt. ''Det är sant!'' Sa hon och log stort. Jag himlade med ögonen. ''Jag kan inte fatta att du gillar Ryan!'' Sa Clarissa och gjorde en äcklig grimas. Jag skrattade och skakade på huvudet. ''Men du då! Du gillar ju Chaz!'' Sa Allison och kollade på Clarissa. Jag vände min blick åt Clarissa och kollade förvånat på henne. ''Ojdå'', sa jag och skrattade. Hon brast ut i skratt och hennes kinder tog en rödare nyans. Hon kollade generat bort. ''Verkar som att vi alla faller för The Bieber Team'', skrattade Allison. Jag höjde på ögonbrynen. ''The Bieber team?'' Skrattade jag. Allison ryckte på axlarna. Jag skrattade och drack ur min milkshake.
Tumblr_lti58zmgqy1qjlprpo1_500_large
''Hur går det med Justin förresten?'' Frågade Clarissa. Jag ryckte på axlarna. ''Jag vet inte. Han har inte svarat när jag har sms:at honom'' sa jag och suckade. Det var något som inte stod rätt till. Han brukade alltid svara mig. ''Konstigt'', sa Allison. Clarissa nickade instämmande. Jag svalde hårt.

*

Jag satt hemma och lyssnade på One Directions låt ''Gotta be you.'' Låten var riktigt bra och likaså bandet. Jag log lite för mig själv och drog på mig mina skor. Jag skulle gå hem till Clarissa för att ha en filmkväll med henne och Allison. Jag flämtade till när det högt plingade till i min mobil. Jag tog upp den från byrån bredvid mig och granskade min skärm. Ett nytt meddelande från Justin. Jag pustade ut och öppnade hans sms.

''Hej Cassie. Förlåt för att jag inte har hört av mig! Det har hänt saker. Kan du komma till mitt hus? Vi behöver prata.. Jag hoppas att du kan förlåta mig.''

Sådär! Förlåt för asdålig uppdatering. Det blir bättre. Jag är hemma hela denna vecka så jag har tid att uppdatera! Nästa kapitel kommer imorgon. :) (Sorry för rätt tråkigt kap, men har en slags planering elr vad man ska kalla det..)

Comments
POSTAT AV: Johanna

MEER :D

POSTAT: 2012-01-18 / KLOCKAN: 21:06:32 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Bella

Super!!! Längtar till mer!!!!!!!!!

POSTAT: 2012-01-18 / KLOCKAN: 21:22:24 /



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeer :D

POSTAT: 2012-01-18 / KLOCKAN: 21:58:31 /



POSTAT AV: Anonym

Asbra

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 00:31:58 /



POSTAT AV: Saga Forsberg

Vill du ha en gratis design? maila då [email protected] :)

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 12:09:28 / URL: http://bieberlaugh.blogg.se/



POSTAT AV: L

sjuktbra! :D

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 20:11:19 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback