@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 25 - Asshole



Jag andades in ett djupt andetag innan jag knackade på dörren till Justins morföräldrars hus. När jag läst vad han skrivit hade jag fått panik. Jag hade ingen aning om vad han skulle säga eller göra. Dörren öppnades och Pattie stod i dörröppningen och log försiktigt åt mig. ''Hej Cassie'', sa hon och log stort. Hennes leende nådde inte till ögonen och jag förstod direkt att något var fel. ''Hej Pattie'', sa jag och log svagt. ''Är Justin hemma?''
Hon nickade och flyttade på sig. ''Han är uppe på sitt rum. Du kan gå in dit'', sa hon. Jag nickade och gick in i huset. Jag drog av mig mina skor och log mot Justins morföräldrar och gick sedan upp för trappan. Mitt hjärta började dunka hårdare och hårdare. Till slut knackade jag på dörren och puttade upp den försiktigt. Justin satt på sin säng men reste sig upp när han fick syn på mig. ''Cassie'', viskade han och granskade mig med tårfyllda ögon. ''Kom in.''
Jag svalde hårt, men stannade kvar i dörröppningen. Vad hade hänt? Han svalde när jag inte kom in. ''Vad har hänt?'' Viskade jag, knappt hörbart. Han suckade lågt och kollade djupt in i mina ögon. ''Jag är så ledsen..'' Började han. Jag höjde på ögonbrynen. ''För vad, Justin?'' Frågade jag lågt. Jag var så skräckslagen så att tårarna brände bakom ögonlocken. Men jag tänkte inte gråta. Jag visste inte ens om vad som hade hänt. ''Jag vill inte. Men Scooter..'' Han svalde och kollade ner i golvet. Han snyftade till och paniken växte inom mig. ''Snälla Justin. Berätta vad som är fel'', viskade jag. Han kollade på mig och nickade. ''Scooter.. Han säger att jag inte kan ha ett långdistansförhållande. För att jag inte kommer kunna hålla mig trogen'', sa han och hans röst bröt ihop när han sa trogen. Jag spärrade upp ögonen. ''Kan du inte det?'' Viskade jag. Han kollade förvånat på mig. ''Jo!'' Utbrast han. ''Men.. Scooter tror inte att jag kan det.'' Jag svalde och kollade ner på mina händer. ''Och jag åker till Frankrike imorgon'' sa han lågt. ''Scooter sa att jag måste...''
''Göra slut med mig'', avslutade jag. Jag såg att han blev lite förvånad, men gick sedan över till att se gråtfärdig ut igen. Jag suckade lågt. ''Justin'', sa jag lågt. Jag kunde inte hindra mina tårar från att rinna ner längre. Jag var både arg och krossad. Jag visste inte vad jag skulle ta vägen.
''Det här är vad du gör'', sa jag. Han kollade oförstående på mig. ''Varför dumpar du tjej efter tjej på ett löpande band?'' Frågade jag och ilskan växte och växte. Hans ögon spärrades upp.
''Jag var väl ännu en leksak som du kan dumpa för att skaffa en ny. Jag tycker synd om tjejerna du blir tillsammans med senare i ditt liv'', sa jag och kämpade för att inte bryta ihop. ''Du är precis som alla andra killar.''



Innan jag hunnit blinka hade Cassie sprungit iväg. Jag gjorde ingenting för att springa efter henne. Scooter skulle bara bli rasande om vi fortsatte vårat förhållande. Jag hörde ytterdörren smällas igen och min mamma kom direkt upp på mitt rum. När hon såg att jag grät sprang hon fram till mig och slog sina armar hårt om mig. ''Jag är så ledsen Justin'', viskade hon. Jag snyftade till och nickade. ''Jag vet, mamma.''

*

Jag satte mig ner i turnébussen med en tung suck. Alfredo satte sig ner i soffan bredvid mig och klappade mig på axeln. ''Jag är verkligen ledsen, Justin. Jag hade gärna velat träffa henne'' sa han. Jag nickade kort. ''Men vi försökte. Scooter är ett rövhål'', sa han. Jag nickade och kunde inte låta bli att skratta åt hans ordval. ''Jag saknar henne redan'', viskade jag och kollade igenom mina bilder i mobilen på oss två. Alfredo suckade och kollade på min skärm. ''Hon är vacker'', sa han. Jag snyftade till och nickade. ''Det är hon.''
Scooter klev in i bussen och satte sig en bit ifrån oss. Han kollade på mig då och då, men han sa ingenting. Till slut reste han sig upp och kom fram till oss. Han slog sig ner bredvid mig och jag svalde hårt. ''Nu kör vi mot Frankrike!'' Sa han och log stort mot mig. Jag himlade med ögonen och reste mig upp. Jag satte mig lite längre bort. ''Låt honom vara. Du har precis tvingat honom att dumpa en tjej som betyder otroligt mycket för honom. Jag undrar vad Carin skulle säga om det här. Du är ett rövhål'', sa han. Jag skrattade till igen. Alfredo kom och satte sig ner bredvid mig. Jag kollade bak på Scooter och såg att han såg riktigt fundersam och förolämpad ut.

Hade bråttom när jag skrev detta så jag klistrade ihop ett par bilder där uppe med varann. Väldigt små blev dom. Någon som vet ngn bättre sida än Paint?
Nu är jag förresten igång igen på min andra novellblogg! Justinbiebznovell.blogg.se
Vet inte riktigt när nästa kapitel kommer på någon utav novellerna, ikväll elr imorn! :]

Comments
POSTAT AV: sabbe

grymt kapitel, längtar till nästa :D

och ist för paint kan du kanske använda ''picassa 3'' eller gå in på internet och sök picnik :)

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 16:20:48 / URL: http://feelingsforbieber.blogg.se/



POSTAT AV: bella

Super!!! Det vart lite blandande känslor när jag läste, både ledsen och glad:D

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 16:35:26 /



POSTAT AV: Sagis

Jätte bra!!! :)) När kommer nästa?

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 19:07:12 / URL: http://mylifeassaga.devote.se



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeer :D det var jätte bra

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 19:42:11 /



POSTAT AV: L

skitbra!!! :D

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 20:21:44 /



POSTAT AV: Cherry ♥

Herregud, så sjukt bra skrivet :D <3

Blev både glad och ledsen när jag läste, haha :)) <33

POSTAT: 2012-01-19 / KLOCKAN: 22:08:02 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2012-01-20 / KLOCKAN: 14:16:55 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback