@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 28 - But I Can



''Mamma!'' Ropade jag när jag stängt ytterdörren efter mig. ''Här inne'', mumlade hon ifrån vardagsrummet. Jag la väskan på byrån och gick in till vardagsrummet. Hon låg i soffan med en stickad rosa mössa på huvudet och kollade på något program på tv:n. Jag svalde hårt men pressade fram ett leende.
''Är du hungrig?'' Frågade jag. Hon skakade på huvudet. Jag suckade lågt och gick ut till köket. Jag öppnade frysen och tog ut en påse med jordgubbar samt ett paked med vaniljglass. Jag la några jordgubbar i mikron medans jag hällde upp glass i två skålar. Sedan la jag på jordgubbarna och hällde på lite chokladsås. Jag stoppade i en sked i varje skål och gick ut till vardagsrummet igen.

''Här'', sa jag och räckte henne den ena skålen. Hon tog emot den och kollade ner på innehållet. ''Gumman, jag..''
''Du måste äta'' avbröt jag henne. ''Det gör dig starkare. Du kommer bli bättre, mamma'' sa jag och log svagt. Hon kollade ner på glassen och nickade långsamt. ''Tack, Cassie'' sa hon. Jag log bara och slog mig ner bredvid henne och kollade på tv-programmet som jag aldrig sett förut. ''Vad är det här för något?'' Frågade jag intresserat. Hon skrattade lågt. ''Ingen aning. Något program om en ensamstående mamma med åtta barn'' sa hon. Jag spärrade upp ögonen. ''Oj.'' Mamma nickade instämmande.



''Justin vakna'', hörde jag Alfredos röst säga på avstånd. Jag slog förvirrat upp ögonen och kollade frågandes på honom. Jag kastade en blick på klockan och svalde. ''What.The.Duck?'' Mumlade jag. Klockan var halv fyra på morgonen! ''Förlåt'', sa Alfredo ursäktande. ''Men jag var tvungen att väcka dig.'' Jag satte mig upp och kollade på honom med höjda ögonbryn. ''Vad är det som är så viktigt så att du tvingar upp mig mitt i natten?'' Frågade jag och skrattade glädjelöst. Han himlade med ögonen. ''Du kommer inte att gilla det'', sa han allvarligt. Jag svalde hårt och kollade på honom med nyfikna ögon. Han drog in ett djupt andetag. ''Din förra flickvän, Cassie är ute och festar på en klubb i närheten. Hennes kompis Allison har försökt få tag på oss i flera dagar. Hon var här nyss. Cassie har tappat kontrollen'' sa Alfredo lågt och spände blicken i mig. Jag kollade förvånat på han med öppen mun. Jag försökte få in i huvudet vad han precis sagt. Jag hade helt glömt bort att vi var tillbaka i Stratford. Inte så länge dock, bara någon vecka innan vi åkte till Manhattan i tre dagar och sen tillbaka hit. Men skulle Cassie dricka? Hon var ju en sån person som bara hatade tanken på alkohol. Det lät helt otrovärdigt. ''Jag kan inte göra något'', sa jag och slog ut med armarna. Alfredo spärrade upp ögonen. ''Jag gjorde slut med henne. Hon hatar mig'' fortsatte jag. Alfredo reste sig upp och kollade ilsket på mig. ''Kan du någon gång tänka på någon annan än dig själv?!'' Väste han. ''Du älskar henne! Den här tjejen är sjuk och alkohol är inte bra för henne!'' Skrek han. Jag suckade lågt och la mig ner igen. ''Alfredo. Jag är ledsen. Jag kan inte göra något.'' Han blev tyst ett tag och slet till slut upp dörren till mitt rum. ''Men det kan jag'', sa han innan han lämnade rummet.

Alfredo tar över! Haha :) Vad tycker ni? Det är era kommentarer som får mig att fortsätta skriva! Kommentera nu så får jag mer skrivlust, så kommer det fler kapitel! ♥


Comments
POSTAT AV: Johanna

GRYMT!!

POSTAT: 2012-01-27 / KLOCKAN: 16:48:04 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Emmaa

Snälla, snälla mer ikväll !

Asså jag får lite smått PANIK !:)<3<333333333

POSTAT: 2012-01-27 / KLOCKAN: 17:12:40 / URL: http://emmajosefines.devote.se



POSTAT AV: L

asbraaaaaaaaa! ♥

POSTAT: 2012-01-27 / KLOCKAN: 17:35:33 /



POSTAT AV: Nathalie

Helt grymt! Mer nu! Mååste läsa mer nuuu!!

POSTAT: 2012-01-27 / KLOCKAN: 22:05:17 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



POSTAT AV: Cherry

Awesome , Go Alfredo <3 Superbra skrivet :)

POSTAT: 2012-01-27 / KLOCKAN: 22:29:44 /



POSTAT AV: Anonym

asbra,

love alfredo!

POSTAT: 2012-01-27 / KLOCKAN: 23:13:13 /



POSTAT AV: linda

Vad elak justin är..

POSTAT: 2012-01-28 / KLOCKAN: 10:06:21 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback