@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 29 - I Have No Where To Live



Jag parkerade bilen utanför nattklubben, Nightwish. Jag låste dörren och svalde hårt när jag stannade framför vakterna utanför klubben. ''Alfredo Flores'', utbrast en utav dom och började skratta. ''Vad tror du tidningarna säger om detta?'' Frågade den andra. Jag himlade med ögonen. ''Jag är inte här för att festa. Jag är här för att hämta en vän'', sa jag upprört. Den ena nickade och släppte in mig. Jag log tacksamt och passerade dom och gick in på klubben. Det var proppat med folk och det skulle bli betydligt mycket svårare att hitta Cassie än jag trott. Jag hade aldrig träffat henne, bara sett några bilder. Jag hoppades verkligen att jag skulle känna igen henne. Jag gick fram till batendern och visade upp ett foto på henne och Justin tillsammans. Det var tyvärr det ända fotot jag hade. ''Har du sett den här tjejen?!'' Ropade jag för att överrösta musiken. Hans ögon spärrades upp. Antagligen för att hon stod med ingen mindre än Justin Bieber, som i mina ögon var ett svin just nu. Till slut nickade han och pekade bort mot ett runt litet bord. Jag följde hans blick och min blick fastnade på Cassie som satt med en annan tjej med brunt lockigt hår. Jag harklade mig och gick mot bordet. ''Drick!'' Skrattade den ena tjejen. Cassie nickade och drack snabbt upp ett glas med whiskey. Jag satte mig en liten bit bort och granskade dom. Hon drack otroligt mycket. Stackars flicka, hon kan inte ha det lätt. Cassie kollade sig omkring och reste sig snabbt upp. Hon började gå vingligt och föll till slut ihop på golvet. Jag sprang fram till henne och lyfte upp henne i min famn, utan att riktigt tänka mig för. Jag började gå mot utgången men stoppades av den andra tjejen. ''Vad gör du?!'' Utbrast hon. Jag himlade med ögonen. ''Jag räddar din kompis liv'', sa jag allvarligt. Hon stelnade till. ''Herregud. Du är Alfredo Flores'', viskade hon. Jag nickade kort. ''Ta hand om henne'' sa hon. Jag nickade igen och lämnade klubben med Cassie i min famn. Hon hade däckat. Kamerorna blixtrade tusentals gånger och jag svalde hårt för att inte skrika ut min ilska. Jag sprang fram till min bil och låste upp den. Jag la Cassie i baksätet och smällde igen dörren. Därefter hoppade jag in i framsätet och låste dörrarna. Jag tryckte in nyckeln och började åka. Då slog det mig, jag hade ingen aning om var hon bodde någonstans. Jag stannade och suckade tungt. ''Cassie'', sa jag. Hon mumlade något ohörbart. ''Var bor du?'' Frågade jag lågt. Hon skrattade. ''2 km från Justin'', mumlade hon och började andas tunga andetag igen. Jag nickade och började åka igen. När jag åkte förbi Justins hus fortsatte jag åka rakt fram i hopp om att jag körde rätt väg. ''Här bor jag'', sa hon plötsligt. Jag skrek till och stannade. Jag kollade bak på henne. Hon satt upp och kollade på mig med höjda ögonbryn. ''Du är vaken'' sa jag förvånat. Hon nickade skärrat. ''Vem är du?'' Frågade hon försiktigt. Jag såg på henne att hon nyktrat lite vilket var bra. ''Alfredo Flores'', sa jag och skakade hennes hand. ''Dansare i Justins crew'' fortsatte jag. Hon nickade misstänksamt. ''Cassie'', sa hon och skakade min hand. Jag öppnade bildörren och gick sedan till andra sidan och öppnade till henne. Hon log tacksamt och tog tag i min hand för att inte falla ihop på marken. Visst hade hon nyktrat till, men hon såg otroligt trött ut. Hon log svagt och lät mig följa med henne till dörren. ''Har du någon nyckel?'' Frågade jag. Hon skakade på huvudet. ''Mamma låser aldrig förns jag kommer hem. Du kan öppna'', mumlade hon trött. Jag nickade och tryckte tveksamt ner handtaget. Dörren öppnades och vi gick in till hallen. ''Kan du hjälpa mig?'' Frågade hon och pekade på sina högklackade skor. Jag nickade och drog ner dragkedjan på dom och hjälpte henne att få av dom. ''Mamma!'' Ropade hon och började kolla i olika rum i huset. Hon kollade på mig med blanka ögon. Jag kollade oförstående på henne. ''Jag hittar inte min mamma'', viskade hon och torkade bort en tår. Jag spärrade upp ögonen och hjälpte henne att leta. Jag kollade hela övervåningen men hittade ingen. ''Har du kollat badrummet?'' Frågade jag när jag kom ner igen. Hon skakade snabbt på huvudet. Jag gick fram till badrumsdörren och tryckte ner handtaget. Dörren öppnades och jag hann knappt reagera över min syn innan Cassie skrekt rakt ut. Hennes mamma låg medvetslös på golvet.
''Mamma'', upprepade hon flera gånger med panik i rösten. Hon sprang fram till henne och satte sig ner på knä framför henne. Hon tryckte på hennes bröstkorg. ''Mamma, snälla vakna'', bad hon. Detta var för mycket för mig, men jag kunde inte lämna Cassie här helt ensam med sin medvetslösa mamma. Jag sprang fram till henne och lyssnade efter hennes mammas puls eller hjärtslag. Efter en stund gav jag upp och svalde med gråten i halsen. Mina ögon fylldes med tårar och jag skakade på huvudet.
''Cassie, hon..''
''Nej!'' Skrek hon rakt ut. Jag lät mina tårar rinna ner och drog in Cassie i min famn. ''Inte min mamma'', grät hon. Jag svalde hårt och snyftade till. ''Hon får inte vara borta'', stammade hon fram. ''Jag har ingenstans att ta vägen.''
Jag lät mina tårar rinna ned längs mina kinder. Jag drog med mig Cassie ut ur badrummet. Det var inte bra för henne att se hennes mamma ligga död på golvet. ''Det kommer lösa sig'', viskade jag.



Jag satt med ett block i famnen och skrev på en ny låttext mitt i natten när min mobil plötsligt ringde. På skärmen stod det Alfredo.
Tumblr_lyh9cplfay1r10idao1_500_large
Jag tryckte på grön lur och svarade tveksamt. ''Hallå?'' Mumlade jag och låtsades som att han väckte mig. Klockan var halv fem nu och jag hade inte somnat om sen han drog. ''Hon är död'', sa han lågt. Jag spärrade upp ögonen och la undan blocket. ''Vem är död?'' Frågade jag försiktigt. Han suckade och snyftade till. ''Cassies mamma dog nyss. Jag och Cassie hittade henne död i badrummet. Dom har tagit undan hennes kropp och Cassie är inne på något psyke där hon kommer stanna i tre-sju dagar'' sa han. Mina ögon fylldes direkt med tårar. Cassies mamma var en jättebra mamma och hon hade gjort allt för att ge Cassie en bra uppväxt. Hon hade verkligen lyckats, men nu hade hennes krafter domnat bort och hon hade gått över till andra sidan. Jag hatade mig själv för att jag inte följde med Alfredo till den där nattklubben för att hämta upp Cassie. Detta kan inte vara lätt för henne. Hade jag hittat min mamma död på ett badrum hade jag tagit livet av mig. Något hon absolut inte får göra. ''Jag fanns inte där för henne'', viskade jag, knappt hörbart. Alfredo suckade lågt. ''Jag är på väg hem. Vi pratar mer när jag kommer'', sa han och klickade mig. Jag la ifrån mig telefonen och gick in på badrummet. Jag granskade min spegelbild och kollade äcklat på mig själv. Justin Drew Bieber var inte så underbar som alla hans fans trodde, Justin var en äcklig och elak människa som dumpade tjejer på löpande band och som inte fanns där för tjejer. Han var en korkad idiot som lydde Scooter som en vilsen jävla hundvalp. Han var ett svin och han skulle aldrig förlåta sig själv efter det här.

Comments
POSTAT AV: Nathalie

Aww, sorgligt :((

POSTAT: 2012-01-27 / KLOCKAN: 23:33:10 / URL: http://nathanahlen.blogg.se/



POSTAT AV: Johanna

awesome :D

POSTAT: 2012-01-28 / KLOCKAN: 00:43:50 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Julia

oh my god,sorligt! :( stackars Cassie

POSTAT: 2012-01-28 / KLOCKAN: 10:48:01 / URL: http://juliagarcia.devote.se



POSTAT AV: L

gud va bra!!

POSTAT: 2012-01-28 / KLOCKAN: 12:28:42 /



POSTAT AV: Julia

jättebra!

POSTAT: 2012-01-28 / KLOCKAN: 12:40:14 /



POSTAT AV: Cherry

Omg, superduperbra skrivet :D Men jättesynd att Cassie's mamma dog :'( <3

POSTAT: 2012-01-28 / KLOCKAN: 13:10:07 /



POSTAT AV: Anonym

asbra

POSTAT: 2012-01-28 / KLOCKAN: 13:57:37 /



POSTAT AV: e

HALLÅ!

kolla gärna in min novellblogg om Justin Bieber och följ/kommentera! kram. :) http://justinbieberimagine.blogg.se

POSTAT: 2012-01-29 / KLOCKAN: 00:38:18 / URL: http://justinbieberimagine.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

gud så sorligt :(

POSTAT: 2012-01-29 / KLOCKAN: 12:22:39 /



POSTAT AV: Emmi

As bra

POSTAT: 2012-01-29 / KLOCKAN: 21:16:50 /



POSTAT AV: Anna

aaaah jag gråter :'(

POSTAT: 2012-01-30 / KLOCKAN: 23:27:12 / URL: http://liifeofannaa.blogg.se/



POSTAT AV: linda

Älskar slutet, mer?

POSTAT: 2012-02-02 / KLOCKAN: 22:39:52 /



POSTAT AV: Yazmine

Meer! Och läs min nystartade novell om NIALL HORAN FRÅN ONE DIRECTION (;

POSTAT: 2012-02-04 / KLOCKAN: 10:38:39 / URL: http://niallhoranstory.blogg.se/



POSTAT AV: Wilma

När kommer nästa del???

POSTAT: 2012-02-05 / KLOCKAN: 15:03:51 / URL: http://wilmaredlig.blogg.se/



POSTAT AV: sabbe

grymt bra. vet inte hur många ggr jag har läst om kapitlet. mer! :D

POSTAT: 2012-02-05 / KLOCKAN: 18:14:23 / URL: http://feelingsforbieber.blogg.se/



POSTAT AV: Moa

omg du är sjukt duktig på att skriva noveller alltså! jag vet, det är flera månader sedan du skrev den här typ ett år sedan men du är sjukt duktig på att skriva! Jag började gråta på slutet av den här delen! du gör sjukt bra noveller!!!

POSTAT: 2013-03-22 / KLOCKAN: 17:16:44 / URL: http://moaswag.blogg.se



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback