@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 35 - See you then Bieber

 

Jag öppnade den tunga dörren och kände hur yr jag blev. Det var inte precis sent på kvällen men tillräckligt sent för att Justin och resten av huset skulle sova. Jag ramlade ur sängen och gick fram mot byrån där jag hade sprutorna. Jag fumlade med händerna och kände hur det nästan svartnade för ögonen. Det skulle knappt gjort någon skillnad då rummet redan var mörkt. Till min fördel var det så litet att jag snabbt fick tag i en spruta. Jag drog upp byxbenet och tryckte ner sprutan.

Yrseln försvann och jag drog en lättnads suck. Jag torkade svetten från pannan och gick till köket.

Jag tog ett glas kallt vatten och hoppade högt när lyset tändes.

”förlåt att jag skrämde dig Cassie” Log Pattie mot mig. ”Oh nej det är lugnt, förlåt om jag väckte dig det var inte meningen” sa jag och ställde ner glaset i diskhon. Pattie nickade och log trött. Jag tittade på klockan halv tolv. ”Jag ska gå tillbaka och lägga mig förlåt igen för att jag väckte dig” mumlade jag och började gå mot gästrummet när Pattie tog tag i min handled. ”Cassie ta hand om dig och fuska inte med medicinen. God natt” sa hon och kramade om mig.

 

Jag vaknade av att någon städade i vardagsrummet. Jag rös lite lätt när täcket lät kylan komma in mot min varma kropp. Jag satte på mig nya kläder efter en snabb dusch och sedan gick jag ut och log mot Justin som satt vid köksbordet.

 

Ryan och Chaz hade kommit över så nu stat vi alla fyra och spelade tv-spel. Jag tittade mest på eftersom jag kände mig lite nere och mådde inte så där jätte bra men det skulle snart gå över. Det gick jämnt över. Chaz skrek till när han vann och jag gav honom en high five bara för att vissa att jag var med och inte satt och dag drömde. Killarna skrattade, skrek och skämtade runt och jag blev lite irriterad på det. Jag skrattade till när Ryan gjorde en ful min. Chaz följde snabbt efter med en annan och sedan stirrade dom på mig. Jag klagade lite innan jag gjorde en min och alla brast ut i skratt. Jag kastade en kudde på den som var närmast och tyvärr var det Justin som råkade ut för kuddattacken. Han la ner konsolen och kastade en annan kudde på mig.

"Kuddkrig!" skrattade Ryan och jag tog händerna över ansiktet för att skydda mig mot tre kuddar som alla riktades mot mig. "Oschysst ni är tre mot en" skojade jag och skrattade lite. "Jag går gärna över" sa Justin och skrattade lågt medans han träffade Chaz rakt i ansiktet med kudden.

 

Cassie verkade lite frånvarande hela dagen och jag var rädd att hon började bli sjuk igen. Jag var riktigt orolig men sen när Ryan och Chaz kom över verkade hon må bättre. Killarna stannade till sju då dom var tvungna att gå hem igen. Cassie och jag satte då på en film och pratade lite men var mest inne i filmen. Fast vi bodde ihop nu och såg varandra mycket oftare så kändes det som hon undvek mig. Det var inte den bästa känslan i världen när man älskade flickan som ignorerade dig. Min mobil ringde till och räddade mig från fler tankar.

” Justin är du beredd att åka imorgon kväll?” frågade Scooter. Han hade fått en vana att inte säga hej. ”Såklart jag meddelar Cassie direkt när åker vi?” frågade jag snabbt utan att tänka så mycket på det. ” vi åker runt åtta ungefär ses då Bieber” Scooter la snabbt på och lämnade mig med ett frågande ansiktsuttryck. Cassie skrattade åt mig innan jag lipade mot henne. Nu ignorerade hon mig åtminstone mindre.


Comments
POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-03-18 / KLOCKAN: 23:22:29 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

det var sjukt bra :D ♥

POSTAT: 2012-03-19 / KLOCKAN: 15:30:38 /



POSTAT AV: Johanna

mer :D

POSTAT: 2012-03-19 / KLOCKAN: 15:30:53 / URL: http://johannaviveca.blogg.se/



POSTAT AV: Emelie

Jättebra ;)

POSTAT: 2012-03-19 / KLOCKAN: 18:11:36 /



POSTAT AV: Elin

Hej jag skulle jätte gärna vilja läsa din novell men jag vet inte hur man kommer till kapitel 1 och jag undrar om du kan hjälpa mig komma dit?? ❤️

POSTAT: 2013-12-16 / KLOCKAN: 15:57:19 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback