@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 38 - It Happens

Mitt liv var så sjukt annorlunda nu än vad det varit en gång i tiden. Aldrig hade jag kunnat ana att jag skulle gå här, hand i hand med Justin Bieber. Solen lyste över Rom och jag kunde inte göra något annat än att le. ''Vad vill du göra nu?'' Frågade Justin och log mot mig. Jag kollade mig omkring och ryckte på axlarna. ''Ingen aning'', mumlade jag och fortsatte att betrakta staden. Det var otroligt fint.

*

Det hade blivit kväll när jag och Cassie satt på en bänk med en varsin slush. Imorgon var den stora showen, och jag kunde inte bli mer taggad. ''Justin'', sa Cassie plötsligt och la sitt huvud på mina ben. Jag kollade frågandes på henne och log. ''Brukar du tänka på hur ditt liv hade sett ut idag om du inte hade träffat mig?'' Frågade hon. Jag ryckte till lite av hennes fråga och kunde inte låta bli att tänka efter. Om jag inte tagit det där flyget hade jag förmodligen missat skateboard tävlingen och aldrig träffat henne. Visst, folk hade snackat om henne som ''tjejen som tog hem allting'', men aldrig hade de klassat henne som Justin Biebers flickvän. Jag log lite åt minnet. ''Förmodligen så hade jag aldrig varit så glad som jag är nu'', svarade jag och log. Hon lyste upp och mötte min blick. Jag log stort. Plötsligt andades hon in ett djupt andetag och blev tyst. Jag kollade förvirrat på henne när hon reste sig upp och föll ihop på marken. ''Cassie?!'' Utbrast jag. Jag hörde hur hon kämpade efter luft. Paniken växte och jag visste inte vad jag skulle ta mig till.
Tumblr_m1g4zskmn01qbm6umo1_500_large
Jag drog snabbt upp mobilen ur fickan och slog in 911. ''Larmcentralen. Vad kan vi hjälpa dig med?'' Hördes en kvinnoröst. Jag visste inte ens vad jag skulle säga, fick knappt fram några ord. ''Min tjej..'' Det blev tyst ett tag. ''Din tjej?'' Upprepade kvinnan. ''Min tjej fick något anfall. Hon ligger medvetslös på marken'' sa jag skakigt. Återigen blev det tyst ett tag. ''Vart befinner ni er?'' Frågade hon sedan snabbt. Jag kollade mig omkring. ''Romalia Secondhand 23'', mumlade jag för mig själv. ''Jag har skickat en ambulans'', sa hon snabbt. ''Okej'', mumlade jag frånvaro. Hon suckade tungt. ''Det är viktigt att du fortsätter prata med mig så du kan säga till ifall någonting händer. Okej?'' Jag nickade för mig själv och satte mig ner bredvid Cassie. ''Okej.''

*

''Justin Drew Bieber!'' Utbrast mamma när jag steg in i sjukhuskorridoren. Jag svalde hårt och skakade på huvudet för mig själv. Beredd på utskällningen. ''Hur tänker du egentligen?!'' Skrek hon när hon kommit fram till mig. Jag kände allas blickar på oss och jag ville bara försvinna ner i ett svart hål eller något liknande.
''Ni var ute så pass länge så att hon glömde ta sin medicin! Du vet ju att hon har varit dålig den senaste tiden!'' Sa hon högt och ilsket. Jag kollade ner i golvet och svalde. ''Förlåt, jag..''
''Inga ursäker här!'' Avbröt hon mig. ''Det kanske inte var en så smart idé ändå att låta henne bo med oss!'' Fortsatte hon. Jag ryckte till. ''Jo, mamma.. Jag bara.. Gjorde ett misstag'', mumlade jag och gick förbi henne. ''Var är Cassie?'' Frågade jag oroligt. Mamma skakade på huvudet. ''Operation. Det är värre än du anar.''

Detta kapitel är skrivet av mig, Jasmine :) Det var ett tag sen jag skrev märker jag, tror jag börjar komma igång nu igen iallafall! Kommentera gärna.

Comments
POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :D ♥

POSTAT: 2012-03-25 / KLOCKAN: 23:27:40 /



POSTAT AV: Becka

Grymt bra!

POSTAT: 2012-03-26 / KLOCKAN: 17:55:37 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

omg,asbra!!

POSTAT: 2012-03-26 / KLOCKAN: 19:15:42 /



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback