@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 32 - First night

Jag gick in i Justins sovrum. det kändes på något sätt välkomnade även efter allt som hänt. Jag log och satte mig ner på sängen. Justin stannade kvar i dörröppningen och rörde sig stelt. "vad är det?" frågade jag och tittade på honom. "inget... behöver du något?" han kliade sig i nacken. han var bara obekväm. detta skulle säkert gå jätte bra men jag kände nog lite som Justin. att jag skulle sova här var lite obekvämt om vi nu skulle dela säng. skulle vi göra det? jag ställde mig upp igen. "Cassie vi ska ta in en madrass till dig om det går bra?" Pattie stod nu bakom sin son. Jag nickade och tackade snabbt för erbjudandet.
När madrassen väl låg på plats hade Pattie också kommit med två kuddar och flera filtar som nu alla låg prydligt ihop vikta på madrassen. Jag skulle precis sätta mig på den när Justin visade att jag skulle ta sängen.
" Nej Justin jag kan inte ta din säng." "Men jag vill... det är det minsta jag kan göra Cassie, låt mig ta madrassen." jag nickade fast jag ville protestera ännu mer.

 

*

 

Jag hade tagit på mig ett par mjukis byxor och en tröja och låg nu i Justins säng. Han hade rätt den var lite liten men jag fick plats och den var riktigt bekväm ändå kunde jag inte somna. Jag tänkte på mamma. På hennes glada leende. Varför hade jag inte stannat hos henne? Jag suckade och vände på mig för att bli av med känslan. Jag stängde ögonen igen och log. ”älskar dig mamma” viskade jag och drog täcket tätare runt mig.

 

”Cassie vakna” jag tittade oförstående upp i taket. Jag var trött och tittade på klockan som stod bredvid sängen. Klockan var knappt åtta ens. Jag kände en tår trilla ner för kinden.

”Cassie?” Justin mumlade mitt namn nerifrån golvet. Jag lutade mig över säng kanten. Han log bär han såg mig. ”du väckte mig” svarade jag lågt. Han nickade och små skrattade sedan. Hur kunde han vara så glad? Det var igår jag hade kommit hem till honom. Han hade gråtit och jag hade aldrig sett den sidan. Det var som att se en ny Justin men nu log han och var hur lycklig som helst. Det kanske bara var jag som hade ändrats?

Jag gick till badrummet och tog på mig en klänning som var ganska kort men vädret var fortfarande oroväckandet varmt för att vara november. klänningen hade en svart kjol och guldig överdel. jag matchade klänningen med ett skärp och satte på mig några få armband. jag visste inte varför jag klädde upp mig men på något sätt kändes det rätt. och jag skulle väl se bra ut under mötet.  när jag tänkte det kom en klump i magen. jag svalde hårt och kammade igenom håret.

 

När jag kom ner till köket satt Justin redan där i vanlig vit v-ringad tröja och ett par mörk blåa jeans. Han log mot mig när jag satte mig ner. Jag hade ingen aptit men ändå tog jag ett rostat bröd och lite juice. Jag kände tårarna tränga fram bakom ögonlocken. Jag pressade tillbaka dom och svalde vätskan. ”så när är mötet?” frågade Justin för att bryta tystnaden. Vi åt ensamma eftersom Pattie var ute och handlade och Justins mormor och morfar var på promenad. ”klockan ett så det är inte försen senare” svarade jag och kände klumpen växa.


Hej detta skrev jag Hanna :) det ska bli ku latt börja skriva här, jag vet att jag skriver lite annorlundare men skriv gärna vad ni tycker även om det inte hände så mycket i kapitlet :)

Comments
POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-03-14 / KLOCKAN: 22:18:55 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeeeer :D

POSTAT: 2012-03-14 / KLOCKAN: 22:54:58 /



POSTAT AV: Anonym

Asbra

POSTAT: 2012-03-14 / KLOCKAN: 23:31:01 /



POSTAT AV: Emelie

Jättebra :)

POSTAT: 2012-03-15 / KLOCKAN: 07:28:16 /



POSTAT AV: Anonym

jättebra, hoppas på bättre uppdatering nu ;)

POSTAT: 2012-03-15 / KLOCKAN: 16:01:48 /



POSTAT AV: Vendi

Hej Hanna! :)

Skulle jag kunna få din mejl så att vi kan mejla om vad som ska hända, osv? Vet inte om du har tänkt att något speciellt ska hända i nästa kapitel eller så.

Min mejl är i alla fall [email protected] !



Kram // Vendela (den andra tjejen som också ska skriva på novellen)

POSTAT: 2012-03-15 / KLOCKAN: 19:51:26 / URL: http://aaaprilbarnet.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback