@ You Make Me Smile (AVSLUTAD)

Chapter 50 - Please, forgive me



Jag gäspade och satte mig sedan upp i sängen. Medan jag sträckte på mig tittade jag runt i rummet. Vart var jag? Efter en liten stund kom jag på att jag hade somnat hos Ed. Jag drog handen genom håret och gick ut i köket.
"Godmorgon, sömntuta", sa Ed och flinade.
"Godmorgon", sa jag och log.
Ed gav mig en skål med yoghurt och jag tog emot den och satte mig vid bordet.



"Justin, kom igen nu. Cassie kommer snart tillbaka ska du se. Pattie är kvar på hotellet och väntar ifall hon skulle dyka upp", sa Alfredo för att lugna mig.
Jag skakade bara på huvudet och lutade mig mot ett metallräcke. Jag hade tränat inför kvällens konsert hela förmiddagen, och jag var helt slut. Egentligen ville jag inte ens vara här. Jag ville vara med Cassie. Varför kunde inte allt bara bli bra igen?



"Tack för att jag fick sova här inatt, men nu måste jag verkligen gå", sa jag och drog på mina kängor.
"No problems", sa Ed och log. "Men du, jag kan skjutsa dig till hotellet, så du inte går vilse, haha."
"Tack, men..."
"Men vadå?"
"Äh", sa jag och suckade.
Ed låste dörren till lägenheten, och sedan gick vi ut till parkeringen där bilen stod.

"Tack än en gång. För allt", sa jag och klev ur bilen.
"Vi ses", sa han bara och körde iväg.
När jag kom in föll jag rakt i armarna på Pattie.
"Åh vännen! Vart har du varit? Vi har varit så oroliga!" Pattie grät, och jag kände en hård klump i magen.
"Lugn, Pattie. Jag har... Haft det bra. Jag var hos en vän. Förlåt för att jag inte ringde eller nåt..."
"Åh, det är okej. Du är ju här nu. Men lova att aldrig göra om det!"
"Jag lovar", sa jag och kramade tillbaka.
"Justin är på sitt rum... Han skulle egentligen ha tränat inför kvällens konsert just nu, men han orkade bara med några timmar i förmiddags. Han har varit så ledsen medan du varit borta. Helt förstörd", sa hon och försökte torka tårarna.
"Jag ska prata med honom."
"Gör så", sa Pattie och klappade mig på ryggen innan hon gick iväg.
Jag knackade lite lätt på dörren, och Justin öppnade försiktigt. Han såg riktigt sliten ut, och hans ögon var röda och svullna. När han såg mig spärrade han upp ögonen och viskade: "Cassie?".
"Hej Justin", sa jag och tittade ner i golvet.
Han öppnade dörren ännu mer och slängde sig sedan runt min hals.
"Förlåt. Förlåt, Cassie. Förlåt. Jag ville aldrig kyssa Sandra. Hon kysste mig. Cassie, jag vill inte ha någon annan än dig. Jag älskar dig. Kan du någonsin förlåta mig?"
Tårar började rinna nerför mina kinder, och jag kramade om Justin. Jag ville så gärna tro Justin, men kunde jag det? Sandra var grymt mycket sötare än jag, och om han kunde få tjejer som henne, varför i all världen skulle han vilja ha mig då?

Comments
POSTAT AV: Mathilda

meeeeeeeeeeeer :D as bra :D

POSTAT: 2012-05-17 / KLOCKAN: 13:16:04 /



POSTAT AV: Becka

Bra :)

POSTAT: 2012-05-17 / KLOCKAN: 15:33:57 / URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/



POSTAT AV: Anonym

awesome :D

POSTAT: 2012-05-17 / KLOCKAN: 18:47:38 /



POSTAT AV: Emelie

Jättebra :)

POSTAT: 2012-05-19 / KLOCKAN: 11:25:44 /



POSTAT AV: ida

hejsan, just nu har jag en blogaward pågång på min blogg. Är du sugen på att vara med? gå då in här: http://juustinbbieberstory.blogg.se/2012/may/blogaward.html#comment



ledsen om du inte ville ha sånt här i dina kommentarer :)

POSTAT: 2012-05-20 / KLOCKAN: 12:45:46 / URL: http://juustinbbieberstory.blogg.se/



POSTAT AV: Frida - Novellblogg

Hej skulle du vilja göra ett länkbyte med mig? :)

POSTAT: 2012-05-20 / KLOCKAN: 18:06:32 / URL: http://mybieberdrug.blogg.se/



Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL:

Kommentar:






Trackback